Pony zonder papieren, waar paspoort aanvragen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Pony zonder papieren, waar paspoort aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 21:29

Hallo,

Mij zusje heeft een Welsh pony zonder papieren.
Nu is er iemand van het KWPN geweest in februari jl. om deze te schetsen voor een paspoort en DNA registratie.
Mijn paarden moesten ook nog DNA geregistreerd worden, vandaar we voor de pony ook meteen een paspoort en DNA registratie aan zouden vragen via het KWPN.
Mijn paarden hebben papieren van het KWPN, dus bij hun hoefde alleen de DNA sticker in hun paspoort geplakt te worden met een stempel van het KWPN.
De pony van mijn zusje heeft nog geen paspoort, maar die zouden we via het KWPN krijgen, met de DNA sticker erin.
De pony is dus geschetst door iemand van het KWPN, die heeft alles meegenomen naar kantoor, het DNA is bepaald, maar nog steeds worden we van het kastje naar de muur gestuurd voor het paspoort.

Vanmiddag heeft mijn zusje weer gebeld, omdat zij telkens de door haar opgestuurde registratie formulieren weer terug krijgt van het KWPN.
Nu had ze weer een vrouw aan de lijn die er dus helemaal niks van begreep en die zei dat het KWPN geen paspoort geeft aan paarden die niet van hun stamboek zijn, niet gechipt zijn, en geen papieren hebben.
En dat terwijl ik begin dit jaar gebeld heb en ze toen zeiden dat de pony dan een neutraal paspoort zou krijgen, met de schets gegevens en de sticker van de DNA erin.
Wij snappen er nu niks meer van, en hun daar ook niet geloof ik.
Morgen moesten we alles weer opsturen met een brief erbij, en dan zou zij het tot op de bodem uitzoeken.

Zijn er meer mensen hier die een paspoort voor hun papierloze pony via het KWPN hebben?
En zo niet, waar hebben jullie je paspoort laten maken?

Dennis

Re: Pony zonder papieren, waar paspoort aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:32

Mijn eigen papierloze shet heeft een NSPS paspoort en is ook bij het NMPRS geregistreerd(daar zelfs goedgekeurd).

De papierloze shet van mijn zusje heeft een KNHS paspoort. Achteraf hadden we dit beter via een stamboek(in ons geval NSPS of NMPRS, ik ben lid van beide) kunnen doen. Dan waren we voor de chip + paspoort 30/35 euro kwijt geweest. Nu waren we voor de chip 50 euro(incl voorrijkosten via de VA) kwijt en voor het paspoort nog eens 55 euro bij de KNHS.

Het KWPN zou gewoon een paspoort af moeten geven met daarin 'onbekende afstamming' en bij type(oid) 'rijpony'.

Needje

Re: Pony zonder papieren, waar paspoort aanvragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:32

Gewoon bij de KNHS! Je hoeft dan alleen het chippapier op te sturen. Als t goed is staan daar ook de aftekeningen enzo op. Dat moet de arts die chipt nl allemaal invullen.