Oke. Mijn haflo staat in de winter gewoon buiten. Maar ze krijgt wel 1a2 keer per dag voer. Ik zit nu nog in twijfel wat ik dit jaar zou doen. Muslie, bix, slobber. Weten jullie wat eigenlijk het beste is voor in de winter waar zij het meeste aan heeft?
het meest heeft ze aan veel hooi, houdt de darmen in werking( en houd haar dus o.a. warm) en zit bijna alles in, alleen de mineralen niet die je met een mineralen blok kan geven. Is heel veel hooi niet voldoende zou ik een beetje meusli bijvoeren, daar zit teminste nietzoveel eiwitten in.
Hooi of voordroog (zit nog wat meer in) is prima. Voor het beetje extra kun je muesli bijvoeren. Ik geef mijn tinker een pond muesli met haver. Er zit niet veel eiwit in en ze vindt het heerlijk. Daarbij nog wat wortels, goed voor de tanden
Mijn paard krijgt in de winter hetzelfde als in de zomer. ze staat hele dagen buiten in de wei. In de winter snachts binnen. De wei is wat kaler in de winter. Ze krijgt in de winter als ze op stal gaat savonds hooi erbij en sochtends krijgt ze ook hooi als ze niet in de wei kan staan of als de wei te kaal is. (een paard moet net zoveel kilo krachtvoer krijgen als dat ze ruwvoer krijgen.)