Dressuurspiegel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gietepiet

Dressuurspiegel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 17:35

Heeft iemand een idee waar je een dressuurspiegel voor buiten kunt kopen, ik heb al op internet gekeken en daar heb je niet veel keuze en ze liggen alle rond de 400 euro.

kimmie261

Re: Dressuurspiegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:53

daaarom zijn ze dus zo duur....

er zijn weinig aanbieders,dus dat is de prijs die je kwijt bent voor een goede buitenspiegel...

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:56

www.dressuurspiegels.nl

350,- voor een kleine voor buiten, zonder beugels om vast te maken..
Ik ben ook opzoek naar een dressuurspiegel voor buiten, en niet te duur !!
Ik hou dit topic even in de gaten

kus Janine

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:45

kun je niet gewoon een ggrote spiegel laten maken? zal waarschijnlijk goedkoper zijn...

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 21:54

Een spiegel laten maken dat gaat een beetje moeilijk denk ik want het glas wat voor een dressuurspiegel wordt gebruikt is anders dan de spiegel die thuis bij je in de huiskamer hangt, maar als iemand weet waar dit glas aan te komen is dan laat maar weten. En die site die had ik ook al bekeken dat zijn leuke spiegels maar ik vroeg me dus af of er misschien goedkopere zijn.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:33

Ik heb de tip, mijn vriendin vond m ook te duur namelijk.

Koop een grote plaat plexiglas en een rol glansfolie. Die folie koop je bij een autozaak, dat plakken ze namelijk wel eens op de ruiten van auto's.

Gewoon de folie op het plexiglas doen, en je hebt een goede dressuurspiegel.

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 13:53

Best wel een leuke tip maar dan heb je denk ik hetzelfde zicht zoals de spiegel die bij je thuis hangt en met een 'echte' dressuurspiegel heb je een groter overzicht volgens mij.

vièro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:06

Verkeers spiegels zijn ook niet van glas maar van metaal, mischien is dat een idee? Gewoon een plaat metaal ff flink oppoetsen en je hebt een prachtige spiegel volgens mij...(en ongevaarlijk)

Esther

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:56

Deze regel, die op de site staat, is heel belangrijk:
* Achterzijde van de spiegel is voorzien van een sterke veiligheidsfolie (bij breuk geen scherven).

Daarom kan je ook beter geen gewone spiegel gebruiken en daarom zijn deze duurder.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:22

Sjonniej schreef:
Deze regel, die op de site staat, is heel belangrijk:
* Achterzijde van de spiegel is voorzien van een sterke veiligheidsfolie (bij breuk geen scherven).

Daarom kan je ook beter geen gewone spiegel gebruiken en daarom zijn deze duurder.

Volgens mij is het inderdaad hierom dat die spiegels zo duur zijn.

Ik heb trouwens nog nooit een vergrotende spiegel in een rijbak zien hangen. Het is met een gewone spiegel al confronterend genoeg om jezelf te zien

Met plexieglas en folie is wel een goede en goedkope manier. Plexiglas breekt ook veel minder snel.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:25

Maar hoe zit dat dan met vocht en als het gaat vriezen?? En heb je dan geen lach-spiegel effect?

vièro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 21:12

Een spiegel van metaal is veilig (onbreekbaar), goedkoop (tenopzichte van een echte dressuur spiegel), en het vergroot effect of lachspiegel effect is ook niet aanwezig als je de metalen plaat die je ervoor gebruikt maar niet buigt of zo..

Esther