Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

luv_jelke schreef:hey hallo
ik heb een welshpony van 20 jaar
hoe oud is jou pony?????
ellepel schreef:zit er in pulp wel voeding?
is dat niet juist alleen buikvulling?
ik zou dat spul weglaten en flink wat meer muesli, smaakt lekker, de meeste dieren lusten dat graag.
lijkt me in ieder geval veel beter dan pulp.![]()
ook lekker wortels gaan geven, elke dag een 3 wortels, die werken eetlust bevorderend , appeltje erbij is ook lekker.
en elke dag een scheutje olie over het voer doen, van olie worden paarden ook wat dikker., niet teveel hoor, gewoon een eetlepel vol, later doe je 2-3 absoluut niet meer anders werkt het juist laxerend...
Citaat:jammer dat jullie geen volle weides als gras hebben net als ik. als je bep nou eens ergens onder kan brengen waar ze volop in het verse gras staat misschien komt ze dan wat meer aan...bij floint heeft dát geholpen!
En om nou een andere stal te zoeken.. Dat wordt weer hartstikkke ver weg en meestal veel duurder en ik heb het super naar mijn zin bij Jac
En om Bep nou ergens alleen op een weilandje te zetten, dat zie ik ook niet zo zitten!!
BeppyLotje schreef:ellepel schreef:zit er in pulp wel voeding?
is dat niet juist alleen buikvulling?
ik zou dat spul weglaten en flink wat meer muesli, smaakt lekker, de meeste dieren lusten dat graag.
lijkt me in ieder geval veel beter dan pulp.![]()
ook lekker wortels gaan geven, elke dag een 3 wortels, die werken eetlust bevorderend , appeltje erbij is ook lekker.
en elke dag een scheutje olie over het voer doen, van olie worden paarden ook wat dikker., niet teveel hoor, gewoon een eetlepel vol, later doe je 2-3 absoluut niet meer anders werkt het juist laxerend...
Uhh nee, pulp maakt vlees aan en daarvan worden ze dikker! Maar idd, echt lekker is het niet. En mijn pony vindt muesli idd lekker, maar niet te veel.
Maar bedankt voor de tips!!Citaat:jammer dat jullie geen volle weides als gras hebben net als ik. als je bep nou eens ergens onder kan brengen waar ze volop in het verse gras staat misschien komt ze dan wat meer aan...bij floint heeft dát geholpen!
Ja klopt, dat zou wel heel fijn zijn, maar ja, waar tover ik een weiland vandaanEn om nou een andere stal te zoeken.. Dat wordt weer hartstikkke ver weg en meestal veel duurder en ik heb het super naar mijn zin bij Jac
En om Bep nou ergens alleen op een weilandje te zetten, dat zie ik ook niet zo zitten!!
Dus ja, helaas is dat niet echt een optie
(helaas zal je gras nu niet zo heeel veel meer groeien maar alles is meegenomen