Stageplaatsen Friesland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marius

Stageplaatsen Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 12:56

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te posten, anders verplaatsen jullie het maar.
Ik ben nl. opzoek naar een stageplaats voor opleiding paardenhouderij in Friesland (drenthe groningen mag ook) maar Friesland zou het beste zijn..
Heeft er iemand tips?
Iemand die zegt van: "Ja daar moet je heen!"?

Perla

Re: Stageplaatsen Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:38

Wat voor stage plaats wil je?
*een handelstal
*pensionstal
*dressuurstal
*springstal
*prive stal
* hengstenhouderij
* western stal
* africhtings stal
*manege

als je dat er even bij vermeld is het al een stuk handiger en hoever je er voor wilt reizen vanaf je huis, is het dag( 1 dag in de week en de rest naar school) of blokstage(een aantal weken achter elkaar 5 dagen in de week op het zelfde adres)

succes met zoekken

marius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 13:42

Ik moet eerst 4 weken op hetzelfde adres, en daarna 1 dag in de week (woensdags).
Wat voor stal maakt me eigenlijk niet zoveel uit aangezien dit orientatiestage is, maar ik rij geen western dus dat lijkt me niet echt handig, en verder heb ik weinig met entrainementen..
Of hoe je dat ook in meervoud noemt.
Ik woon bij Heerenveen en hoe ver ik moet reizen maakt me niet zo heel veel uit maar het moet goed met ov of ik moet het op de scooter kunnen doen..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:43

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:48

ik loop nu stage bij Romke Dijkstra in de Knype dat is een handelstal dicht bij heerenveen, verder kun je naar de paardenklyniek in Wolvega dat lijkt me heel leuk en leerzaam heb er altijd al heen gewil maar is iets te ver voor mij en bij andere klinieken zat het altijd al vol.
je kunt idd op eaquor.nl kijken of informeer bij je school

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:52

marius schreef:
Ik moet eerst 4 weken op hetzelfde adres, en daarna 1 dag in de week (woensdags).
Wat voor stal maakt me eigenlijk niet zoveel uit aangezien dit orientatiestage is, maar ik rij geen western dus dat lijkt me niet echt handig, en verder heb ik weinig met entrainementen..
Ik woon bij Heerenveen en hoe ver ik moet reizen maakt me niet zo heel veel uit maar het moet goed met ov of ik moet het op de scooter kunnen doen..

Welke school zit je trouwens?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:09

Perla schreef:
ik loop nu stage bij Romke Dijkstra in de Knype dat is een handelstal dicht bij heerenveen, verder kun je naar de paardenklyniek in Wolvega dat lijkt me heel leuk en leerzaam heb er altijd al heen gewil maar is iets te ver voor mij en bij andere klinieken zat het altijd al vol.
je kunt idd op eaquor.nl kijken of informeer bij je school

Ken Romke wel ja, mijn vorige pony is erheen gegaan.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:12

engeltjuh_15 schreef:
marius schreef:

Bij jou op school... watte... zit zelfs bij je in de klas..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:18

Citaat:

Bij jou op school... watte... zit zelfs bij je in de klas..

Jaa dat dacht ik al! Je kunt het ook nog altijd proberen bij ''het friesche paerd'' van Leo Kraaijenbrink.
Die hebben ook stagaires

Pris_Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:41

ik heb ook stage gelopen bij Dijkstra.. Wat vinden jullie ervan??

Naja goede aanrader is Stal Henco in Ureterp.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 14:42

Pris_Sunday schreef:
ik heb ook stage gelopen bij Dijkstra.. Wat vinden jullie ervan??

Naja goede aanrader is Stal Henco in Ureterp.

ghehe hai priscilla;)
Stal Henco gaan al 2 heen wat dus al niet mag...*zucht*

Pris_Sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:48

tjah.. ik wist dat er 1 was (vriendin/klasgenoot) van mij.. en dat er iemand werkt.. maar als je weer eens stage hebt.. is dat een heeeeele grote aanrader.. zijn super aardig en het is daar erg leuk...

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:07

pricilla wat vond jij er van om bij Romke stage te lopen?

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:48

bij nella bijlsma of pytrick adema (Stal Henstra) daar is mess nog wel plaats en het is daar heel leerzaam.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 20:05

Bij pytrick iig niet meer... maar ik ga es even zoeken naar Nella Bijlsma..

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:47

Stal Kooistra (Margriet Kooistra) in Drachstercompagnie, Mijn zus heeft daar stage gelopen en vond het daar heel erg leuk.

En DBI-Stables in Buitenpost is ook een heel leuk stageplek.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:51

Nella Bijlsma is erg aardig, je komt daar alleen weinig op een paard ( als dat dus is wat je wil, niet doen )

DBI hiero is ook wel aardig, echte dressuurstal, vrij streng maar als je wat rijtalent bezit kom je wel op de paarden.

Hester Klompmaker heb je hier ook nog, springstal, leerzaam maar superstreng.

Margriet Kooistra moet ook erg leuk zijn heb ik idd gehoord

Zelf heb ik de volgende stages gelopen in Friesland :

It Hynstaparadyske, ruitersportzaak en handelsstal in Kollum, echter zit deze er niet meer.

PTC+ in Oenkerk, praktijkleerschool, wel leuk, leergedeelte ligt wat lager ( voor mij dan )

Stal de Boppelannen in Drogeham, Friezenfokkerij, erg gaaf, veel gedaan, mocht veel en heb er veel geleerd.

Je zegt trouwens dat je western niet kan, dus dat geen goede keuze is... Je moet juist eens aan de kanten kijken die je nog niet kent, daar leer je ontzettend veel meer van dan als je als dressuurruiter op een dressuurstal gaat stage lopen. Ook daar leer je wel van, maar je leert veel meer van een totaal onbekende tak van de paardenwereld

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:06

bij nella rij je een hele dag!! ik help er nu op stal. je hoeft bij nella bijna nooit te mesten doet haar vader. haar moeder helpt met op/afzadelen en de stagaires rijden de paarden in voor nella dus. je rijdt bijna de hele dag. als nella weg is dan worden de paarden gelongeerd. Als je meer vragen hebt hoor ik het graag van je.

ik heb ook bij hester klompmaker stage gelopen en nog een zomer geholpen. je leert er heel veel maar je moet wel stressbestendig zijn.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:15

Oh dan is dat vernieuwd, een oudklasgenoot van mij wilde daar ook stage lopen, maar toen krege ze te horen dat ze niet of nauwelijks op het paard zat en heef zij afgehaakt. Aan haar niveau zal het niet geleden hebben, ze rijd Z. Maar goed dat is alweer een jaar of 2 geleden
Nella is wel superaardig en behulpzaam, dat wete ik nog van de ORUN-cursus die ze gaf

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:46

Ik heb stage gelopen bij de Stichting Paarden Centrum Fryslân (op het voormalige FPC) in Drachten.
Wel veel stalwerk in de zin van paarden optuigen en opzadelen. Maar dat kwam omdat ik qua rijervaring te kort schoot. Maar qua omgang met paarden heb ik daar heel veel geleerd!

Overigens is er niet zo makkelijk met het OV te komen momenteel omdat ze bij de kruising bezig zijn waar je normaliter naar het centrum afslaat. Maar als het goed is moet die na december dit jaar weer open zijn dus dan zou je er wel weer redelijk goed moeten kunnen komen.

Ik heb ook stage gelopen op het PTC+ in Oenkerk, maar mijn stage was een managementstage dus ik heb daar voornamelijk op kantoor gezeten.

Ik weet dat er ook altijd regelmatig stagiaires bij hengstenhouderij De Friese Wouden in Nijega komen.

kenyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 11:50

Ik heb bij DBI-stabels mijn dag en blokstage gedaan. Het was daar erg leuk. Ze zijn daar niet streng en super aardig (vind ik dan). Je moet alleen wel je best doen en interesse tonen.
Je bezigheden zijn daar :
* op- en afzadelen
* paarden naar het land brengen en ophalen (ook merries + veulens)
* paarden in en uit de bak halen/zetten
* longeren
* vrijspringen
* helpen met jonge paarden
* wassen
* mee naar keuringen
* toiletteren (scheren, manen trekken etc.)
* uitmesten
* leer invetten
* als ze een paard vertrouwd (en jou) mag je die losrijden
* mee naar wedstrijden