Zou een paard dit aanvoelen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Zou een paard dit aanvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 12:06

Naar aanleiding van gisteren kwam deze vraag bij mij op.

korte uitleg:
Na lang dokteren en gisteren weer foto's te laten maken van haar paardje, heeft mijn vriendin/stalgenootje besloten om haar paardje te laten inslapen, gezien er geen kans meer is op herstel.

Het is natuurlijk zeer moeilijke en verdrietige beslissing.
Zou een paard/pony dit aanvoelen?

findi

Re: Zou een paard dit aanvoelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:15

ik denk het wel
je reageerd toch zelf anders dan anders, dus ze zullen zeker wel merken dat er iets is.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:22

ik vind een paard een moedig dier ik heb altijd ervaren dat als er iets verdrietigs met mij aan de hand was dat mijn verzorgpony(destijds) me trooste me beschermde ik denk dat als ze een goede band heeft met het paard dat hij haar dan zal willen beschermen omdat hij voelt dat zij kwetsbaar is. ik weet niet of het een troost is maar ik denk dat het paardhet niet alleen zal voelen maar ook begrijpen . veel sterkte trouwens

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:24

Ik weet het wel zeker ik sta ook voor hetzelfde probleem en mijn paardje voelt het zeker wel aan als hij in de wei loopt en normaal gesproken als ik hem roep komt hij gelijk naar me toe, nu laat hij me links liggen en gun me geen blik waardig hij is zwaar gepikeerd.
Volgende week gaat mijn paardje namelijk weg..hoe moeilijk deze beslissing ook is geweest voor me het is wel beter voor hem..!

Wens je vriendin ook heel veel sterkte en succes met het verwerken ervan..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:26

Wij hadden met Impuls echt het gevoel dat ie zelf wel degelijk wist hoe of wat. Na vier jaar tobben op zondagavond naar de kliniek gereden, zodat ze maandag op hun gemak konden kijken hoe en wat nu verder of juist niet verder. Zelf wist ik zondag eigenlijk al hoe laat het was......Maandag overdag niets gehoord maar rond half zes smiddags kwam het telefoontje, het was klaar..... Gelukkig mochten we zelf beslissen hoe of wat en wij hebben toen besloten niet meer met hem te gaan zeulen en m daar woensdag in te laten slapen. We zijn afscheid van m gaan nemen en dat was heel heel erg. Of ze het echt weten, weet ik niet, kan alleen maar oordelen over hoe het toen met Img gegaan is......

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:30

hij zal best voelen dat je verdrietig bent maar hij zal niet voelen waarom

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:32

Dat denk ik ook sandr0. Dat is ook de reden dat ik er voor gekozen heb om niet bij mijn pony te zijn toen ze hem lieten inslapen.
Ik wilde dat iedereen om hem heen heel rustig zou zijn zodat het vredig zou gebeuren en niet dat ik er snikkend en licht hysterisch bij zou staan.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 12:35

BiancUgo schreef:
Ik weet het wel zeker ik sta ook voor hetzelfde probleem en mijn paardje voelt het zeker wel aan als hij in de wei loopt en normaal gesproken als ik hem roep komt hij gelijk naar me toe, nu laat hij me links liggen en gun me geen blik waardig hij is zwaar gepikeerd.
Volgende week gaat mijn paardje namelijk weg..hoe moeilijk deze beslissing ook is geweest voor me het is wel beter voor hem..!

Wens je vriendin ook heel veel sterkte en succes met het verwerken ervan..

Jij ook heel veel sterkte!

Het is nog niet eens mijn eigen paardje, maar ik ken haar ook al wat jaartjes dus vind het ook best wel moeilijk. Tis echt zo'n lief paardje.
Gisteren zat ik ook bij Iris te huilen en Iris staat dan echt doodstil, je voelt gewoon dat zij voelt dat ik verdriet heb.
Ik heb Iris ook maar eens extra geknuffeld!

Wel even een heel ander voorbeeld van wat Iris toen voelde.
Zij heeft (ik zeg het nog steeds PER ONGELUK) een tik met haar hoef/hoefijzer in mijn gezicht gegeven. Ik raakte daardoor wat tanden kwijt en mijn lip was tot in mijn neus helemaal doorgescheurd en ik was wat kaakbeen kwijt.
Nadat ik in het ziekenhuis was geweest, wilde ik met alle geweld terug naar Iris. Ik ben haar stal ingelopen, tegen alle adviezen in, ze stond doodstil, legde haar hoofd op mijn schouders en een paard kan niet huilen, maar er kwam een traan uit haar oog, of dit nu puur toeval is of niet??? Maar ze heeft geen stap gezet totdat ik haar stal uit ging.
Volgens mij voelde ze zeker dat ze wat gedaan had, maar kon ze niet relativeren wat.
Maar ik ben goed genezen hoor.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 12:38

Katja schreef:
Dat denk ik ook sandr0. Dat is ook de reden dat ik er voor gekozen heb om niet bij mijn pony te zijn toen ze hem lieten inslapen.
Ik wilde dat iedereen om hem heen heel rustig zou zijn zodat het vredig zou gebeuren en niet dat ik er snikkend en licht hysterisch bij zou staan.

Volgens mij gaat zij naar zoetermeer of iets dergelijks.
Dan loopt het paard me met een man, het hoekje om en daar staat een man met een geweer. Zodra hij de hoek omloopt is het paard al dood. Dat gaat heel snel heb ik begrepen van verhalen.
Daarbij komt ook dat ze daar alles weer desinfecteren voordat het volgende paard komt, zodat deze niks ruikt.

Ik weet niet wat ik zou doen, of ik erbij zou blijven of niet.
Als ik er nu aan denk, wordt ik gillend gek volgens mij.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:46

ja
paarden voelen emoties dus ook verrdriet.
het paard zou dus weten dat er iets verdrietigs gaat gebeuren

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:50

Katja schreef:

Dat wilden wij ook, dus we zijn de dag ervoor afscheid gaan nemen. Hij is nog lekker los geweest smiddags en de dag erna keurig ingeslapen!