Prijs bonte e-pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Prijs bonte e-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:03

Ik ga een 3,5 jarige zwartbonte e-pony beleren en daarna verkopen. Het vervelende is dat ik helemaal niet in de ponyprijzen zit en dus ook eigenlijk helemaal niet weet wat een normale vraagprijs is.

Het gaat dus om een mooi getekende 3,5 jarige e-pony (hengst) die rond de tijd van verkoop netjes beleerd is en braaf onder het zadel. (gaat niet weg voordat hij helemaal betrouwbaar en braaf is)
Misschien vraag ik er nog een startkaartje mee aan en start ik hem een paar keer in de L zodat hij ook wedstrijdervaring heeft.

Vanwege jonge leeftijd niet geschikt voor beginnende ruiters.
Hij heeft mooie ruime bewegingen en kan ook (vrij) een leuke sprong maken.

Ik heb (nog) geen foto's van deze pony.

Wat zou een redelijke vraagprijs zijn?

050206051012

Re: Prijs bonte e-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:21

Hoe zit het met papieren, wat is zijn stokmaat (grote of kleine E) en laat je hem ruinen?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:24

Grote e, gechipt, geen papieren en hij blijft hengst.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:31

1250-1500 euro gok ik.

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:34

Jah idd, maximaal 1500 euro.. Toch omdat E-pony's minder gewild zijn dan Dpony's en omdat er geen papieren bij zitten.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:15

Waarom zou je hem hengst willen laten? Als er geen papieren bij zitten neem ik aan dat je er niet mee wilt fokken. Ik denk dat een ruin beter verkoopbaar is dan een hengst. Er zal naar alle waarschijnlijkheid een kind op komen omdat het een pony is (hoeft natuurlijk niet, maar de kans is groter). Voor een kind koopt men veelal liever een ruin dan een hengst.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:22

Is wel heel afhankelijk van hoe hij er uit ziet. Een mooie E-pony, zeker mooi bont, en zeker als hij normaal een L-proef kan lopen, zal ik met vraagprijs zeker niet onder de 2500 beginnen! (Vraagprijs beginnen met 3000, denk dat je hem voor 1500 zo kwijt bent hoor!)
Als hij echt mooi bont is, cool in het hoofd, goede bouw, ook western beleren?
Ben wel heel benieuwd hoe hij er uit ziet!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:29

even vergelijken op marktplaats is misschien handig. Uiteindelijk weet je pas wat je kunt vragen als ie ook echt beleerd is en je m misschien gestart hebt.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 13:37

Ruinen is geen optie omdat het niet mijn eigen pony is.
Western beleren kan ik niet, ik rijd geen western.
Het gaat om een goed gebouwde, mooi getekende grote pony met veel uitstraling. Ik vind het persoonlijk eerder een te klein gebleven paard dan echt een pony.
Ik moet de eigenaar een richtlijn aangeven waarvoor ik verwacht dat hij weg kan.

Ik heb vandaag even op Marktplaats gekeken maar kom niet eenzelfde type pony tegen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:38

Ik vind dat je hem makkelijk als hengst kan verkopen. Ik zelf zou ook snel een brave hengst kopen. En een hengst kan altijd nog door de nieuwe eigenaars geruind worden.
Ik denk zelf dat hij ongeveer 200 euro waard is.
Aangezien bont toch wel gewild en "apart" is. En hij dan ook wedstrijdklaar is en wedstrijdervaring heeft. Als hij dan ook verkeersmak en braaf buiten is.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:43

Ik denk dat we het beter kunnen beoordelen met een foto.
Ik denk dat je tussen de 1200 - 1500 kan krijgen (je kan altijd meer vragen, maar ofdat je het krijgt?)
Jammer dat hij geen papieren heeft maar en dat het een E- pony is, maar als het nu al een grote E-pony is kan hij misschien nog groeien tot een klein paard? Want dan kan je vaak alweer 100 a 200 euro meer vragen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:53

felicity schreef:
Ik vind dat je hem makkelijk als hengst kan verkopen. Ik zelf zou ook snel een brave hengst kopen. En een hengst kan altijd nog door de nieuwe eigenaars geruind worden.
Aangezien bont toch wel gewild en "apart" is. En hij dan ook wedstrijdklaar is en wedstrijdervaring heeft. Als hij dan ook verkeersmak en braaf buiten is.

Hihi voor dat geld wil ik hem wel.... en dan maak ik er wel een westernpony van....

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:17

crazycactus schreef:
felicity schreef:

Hihi voor dat geld wil ik hem wel.... en dan maak ik er wel een westernpony van....

Oeps een 0 vergeten. Hahahahahahahahahaha voor 200 euro wil ik hem zelf ook wel hebben

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:54

Ik denk rond de 2000 euro als hij straks beleerd is.