wanneer doen jullie deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romantic

wanneer doen jullie deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 08:35

Het is sinds vandaag en al een paar nachten best koud... als je nou geen dikke vacht bij je paardje wilt kweken moet ik m nu al op doen, of is het nog te warm? en wanneer doen jullie m op?

daffodil

Re: wanneer doen jullie deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:36

Sinds gisteravond bij mijn verzorgvriend Otto zijn deken op gedaan, die staat erom bekend dat als het twee keer fris geweest is, hij een gruwelijke teddyvacht gaat kweken. En scheren gaat helaas niet, dus die heeft gister al een herfstdeken opgekregen. Uiteraard alleen snachts.......

Gelukkig kweekt mijn paard helemaal geen wintervacht (Rus....) dus die heeft nog geen deken op.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:56

ik begin nog niet met een deken, die van mij staan gewoon snachts binnen, en het grootste deel van de dag staat oris binnen, gipsy die ouwe staat wel lang buiten elke dag, maar die mag best wat vacht krijgen, wnat die rijden we niet zo vaak meer... orisse gaat pas een zomerdek op krijgen ( katoen) als het snachts te koud word, en overdags ook niet zo lekker weer is, anders staat ze overdags te zweten ofzo, en das ook niet goed. want als je eenmaal met een deken begint, is het eigenlijk niet goed om hem later weer af te doen... en dan na een paar dagen opeens weer op enz... das dus slecht.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:17

Vachtontwikkeling heeft meer met het licht te maken dan met de temperatuur is mijn ervaring.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:36

als het minder dan tien graden wordt krijgen onze paarden hun dekens op.

rambo heeft altijd zo snel een wintervacht, hij wordt nu alweer een bolletje. zucht.. heel schattig, maar niet handig!

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:48

Mijne staat nog gewoon dag en nacht buiten en krijg nog echt niet een deken op. Straks als het echt weer koud word in de nacht dan zet ik hem snachts binnen en dan doe ik pas een deken op. Wil hem nu nog zolang mogelijk buiten hebben

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:57

de meine krijgt best makkelijk een wintervacht en komt er moeilijk uit en als hij eruit komt vind ikd at niet zo fijne tijd. (ben allergische voor dieren met haren )
Daarom heb ik hem nu snachts een deken op en vandaag ook overdag omdat het vrij koud is.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:23

milo schreef:
als het minder dan tien graden wordt krijgen onze paarden hun dekens op.

rambo heeft altijd zo snel een wintervacht, hij wordt nu alweer een bolletje. zucht.. heel schattig, maar niet handig!

Dat heb ik ook, ze is al druk aan het kweken, maar heb nog geen deken nu, omdat die nog stééds niet klaar is, maar vrijdag waarschijnlijk.
Maar dan krijgt ze hem al wel meteen op

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:49