Pony weg en paard of niet??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boor1

Pony weg en paard of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 07:39

Ik rijd met een E-pony tussen de paarden en moet bijna de L springen in. Volgens mijn instructeur kom ik daar straks in de problemen omdat mijn pony in de B al niet lekker uitkomt in de dubbels.
Dressuur vind ie niet leuk!

Ze kwamen nu dus ook dat ze nog wel een leuk paard voor me hadden staan, want ik wil toch wel iets verder komen.

Maar ja, dn moet mijn pony weg......

Wie heeft hier ervaring mee en heeft het gedaan zonder spijt te krijgen??
Ik weet niet wat ik moet en kan er niet uitkomen, want voor mij is mijn pony toch een superbeestje, maar de waarheid is idd dat ik er straks niet verder mee kom omdat ie bij de ponys hoort te lopen!

Angela

Re: Pony weg en paard of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 08:39

De dag dat je naar de paarden moet ivm je leeftijd komt toch.....

De overstap moet je, als je wedstrijden wilt rijden, toch maken, dus waarom niet nu???

Zoek een adres voor je pony waar je er nog wel eens heen kan. Dat heeft een vriendin van mij ook gedaan, en hoewel de pony in de jaren al 2 keer doorverkocht is, gaat ze er nog steeds wel eens heen, ze vraagt iedere keer gewoon waar de pony is...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:08

Dat ligt eraan. Wil je per se verder in het springen? Er zijn ook andere takken van sport waar het niet zoveel verschil maakt of je nu met een paard of pony rijdt. Bijvoorbeeld in de endurance, maar ook heeft onze E-pony nog heel verdienstelijk SGW gelopen tussen de paarden. De basis van springen en SGW is natuurlijk wel hetzelfde, maar bij SGW komen toch ook net wat andere technieken kijken waarbij de hoogte van het dier er minder toe doet. En je hebt er weer een nieuwe uitdaging bij.

Maar als je pony duidelijk moeite heeft met lijnen en afstanden in het springparcours en je wilt toch graag verder in het springen, dan denk ik dat je eerlijk moet zijn tegenover je pony. Dan kun je 'm beter een nieuw ruitertje gunnen dat hem bij de pony's blijft uitbrengen en eventueel zelf verder gaan op een paard.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:36

Misschien is er met de juiste training toch echt wel wat aan te doen hoor... ik zou m'n pony niet zomaar weg doen, maar goed dat ben ik.

Ik heb zelf een paar jaar geleden in ieder geval met een D-pony met de paarden meegesprongen. Het vergde wat training, maar vanwege zijn ruime gangen sprong hij uiteindelijk beter bij de paarden dan bij de ponies

Dus de vraag is uiteindelijk of jij er echt verder in wilt komen, of dat je ook genoegen neemt met wat minder resultaat
Als je je pony gaat pushen tot de grens worden jullie daar waarschijnlijk geen van beide beter van.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:50

Als je echt verder wilt in het springen, en je pony redt het niet, dan is het wel zo eerlijk voor hem om voor een paard te gaan