IK vroeg me af of jullie voor jullie paard/ pony een trainingschema hebben of niet en als jullie dit hebben ben ik wel nieuwschierig naar vootr welk paard welke arbeid
ik heb dit maandag les een uur dinsdag longeren een half uur woensdag vrij donderdag rijden 3 kwartier vrijdag rijden 3 kwartier zaterdag rijden 3 kwartier zondag half uur longeren/ rijden 3 kwartier
voor een paard van 8 jaar 164 hoe plannen jullie dit
Bij mij verscheelt dit per week. Ligt eraan of ik wedstrijd heb niet. Meestal hebben ze twee keer in de week vrij en de rest rij ik ze of ik laat ze een drafprogramma lopen. Hoelang ligt er aan hoe ze het doen. Lopen ze fijn dan hoeven ze niet zo super lang, maar als ze niet willen luisteren dan kijk ik niet op m'n horloge van oh ik zit er al zolang op ik zet hem op stal en ik ga morgen weer verder. Dan rij ik ook gewoon door. Alleen m'n driejarige rij ik maar drie keer in de week waarvan 1 keer in het bos. De rest krijgt ie vrij en mag ie in de wei spelen.
Maandag: even losgooien Dinsdag: 15 min mennen (stappen) Woensdag: 10 min rijden Donderdag: even losgooien Vrijdag: 10 min rijden Zaterdag: dressuur aan de lange lijnen ongeveer half uurtje Zondag: 15 min mennen ongeveer
Ik heb niet echt een trainingsschema, maar hou wel het volgende aan: minimaal 3 keer per week rijden, maximaal 4 keer. Buitenrit valt ook onder rijden, ligt eraan of ik zin heb om naar buiten te gaan en wat voor weer het is En dan 1 keer per week longeren erbij. En ik probeer om hem na een dag rijden een dag rust te geven en niet meer dan 2 dagen niks doen achter elkaar.
Hierbij gaat het dan om een 3.5 jarige, wordt nu basis western getrained en ik rij per keer 20 tot 40 minuten. Longeren 15 tot 30 minuten en een buitenrit kan wel 1.5 tot 2 uur duren maar dan stap ik haast alleen maar.
Echt een trainingsschema heb ik ook niet. mijn pony is 1.47 meter en 8 jaar en het volgende is wat ik met haar doe;
Maandag:30-45 minuten rijden of freestyle les 30 minuten. Dinsdag: 30-45 minuten rijden of frrestyle les 30 minuten. Woensdag:freestylen 30 minuten Donderdag: rijden 30-45 minuten Vrijdag: meestal vrij, met tijd over 20 minuten rijden Zaterdag: naar westernles 30 minuten Zondag: 30-45 minuten rijden
Mijn pony staat elke dag in het weiland, 1 keer in de week heeft ze zowieso vrij. op het moment staat ze stil ivm persoonlijke omstandigheden.