waar doe ik hem een plezier mee?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

waar doe ik hem een plezier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 18:44

Ik werk sinds een aantal weken fulltime volg daar naast nog een studie hjeb het huishouden enz.
Ik redt het dan ook vaak niet om mijn paardje te doen.
Ik zit hier toch erg mee. Ik heb een schuldgevoel als ik het gewoon niet meer redt.
Ben nu al 4 maanden bezig met een bijrijdster zoeken maar ook dat wil niet lukken.
Ik zit er nu sterk aan te denken om hem te verkopen. Maar ik ben dan bang dat ik het erg ga missen. Op de dagen dat ik tijd genoeg heb vind ik het ook heerlijk om lekker op stal bij de paardjes te zijn.
Maar ik vind het ook niet eerlijk tegenover hem dat hij bijna geen aandacht krijgt en maar een paar uurtjes per dag buiten komt.

Ik zou hem ook 24 uur op het land kunnen zetten. Maar doe ik hem daar wel een plezier mee.

Met andere woorden ik weet het gewoon echt niet.
Ik wil heel graag jullie meningen en tips horen.

Supper_Amy

Re: waar doe ik hem een plezier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:55

Ik weet niet of die op een pensionstal staat ? Zo ja dan kan je vragen of iemand daar jou paardje soms wat extra aandacht wil geven! Ik denk dat je hem meer plezier doet met 1 of meer andere paardjes op de wei dan hem op stal te laten staan!

En blijf doorzoeken met bijrijdster, ik wil wel helpen PM me daar maar voor.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 19:23

Buiten komt hioj zoiezo met andere paarden. Maar het gaat er gewoon om dat hij niet zo vaak meer gereden gelongeerd met hem gewandeld word gepoetst enz.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:48

Ik zou hem ook gewoon lekker vaak buiten zetten met wat andere paarden. Lekker in de frisse lucht wat spelen en grazen. Er zijn genoeg paarden die de hele dag op stal staan en maar een paar keer per week rijden, dus dan heeft hij het echt niet slecht
En ondertussen kun je nog altijd doorzoeken naar een bijrijdster of verzorgster. Hang eens een briefje op bij een grote manege in de buurt ofzo.

Trouwens, ff offtopic, staat jou paardje in oudenbosch? ik zag de foto's op je site en die stal kwam me best bekend voor. Heeft daar toevallig een jaar geleden een tinker gestaan, Christopher? Ik ben al n hele tijd aan t zoeken naar iemand die meer weet over mn paardje. Misschien dat jij weet wie hem goed kende?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 20:20

Ja oke dat is wel zo. Maar als ik een paar dagen niet gereden heb. Loopt hij dus niet lekker. Is dan weer heel stijf en schrikt van het minste. Rij ik hem dagelijks. Is er niks aan de hand.
het is echt een paardje waar je dagelijks mee moet werken. Alleen op het land en afentoe eens gereden worden is niks voor hem.
Ideaalste is gewoon dat ik een bijrijdster kan vinden. Maar dat is zo moeilijk. Bij mij op stal heeft iedereen het ook te druk om er nog een paardje bij te doen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:08

Misschien wat minder brok geven? Is maar n ideetje, maar bij mijn paard werkt dat heel goed, van teveel brok gaat hij ook heel vervelend doen, schrikken enzo.
Maar idd hopen dat je gewoon een bijrijdster vindt, dat zou t fijnste zijn!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 06:59

Misschien iemand zoeken die hem gewoon wil longeren(indien je het niet ziet zitten om zo maar iedereen op je paard te laten rijden)? Denk dat je daarmee toch ook al veel geholpen word.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 08:24

Dat is het zelfde probleem als met een bijrijdster.
Bij mij op stal heeft iedereen het te druk om er nog een paardje bij te doen. Een keer zou misschien wel lukken. Maar voor vaker word het lastiger.
En hij krijgt al bijna geen brok meer.

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:15

Je doet hem in ieder geval meer plezier op de wei, dan hem op stal te laten staan!

Ik hoop echt voor je dat je een bijrijdster vindt! Veel succes in ieder geval

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:18

Om welk paardje gaat het ? was een beetje op je site aan het rondneuzen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 17:15

Welke site?
Ja ik begrijp dat bhij lioever op het land staat als op stal. maar bij mij op stal kunnen ze geen hele dagen naar buiten maar een paar uurtjes. En heb ook geen mogelijkheid om hem ergens anders neer te zetten waar hij vaker naar buiten kan. Ik ben afhankelijk van de fiets.

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:33

Je site in je profiel, achter website maar het gaat dus om Landor ? Die fjord of heb ik dat verkeerd ?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 20:10

Nee het gaat niet om die fjord. (dacht dat ik die site eral af gehaald had) Dan was het een stuk makkelijker geweest. Het gaat om een 10 jarige ruin. Die echt zijn beweging regelmatig moet hebben. Alleen op het land is niet voldoende voor hem.