Weer een deken-vraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ludora

Weer een deken-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 18:25

Ik zal me wel 'verrekkus' aanstellen, maar ik heb al weer een jas aan.... Ik wil mijn paard eigenlijk ook een jasje aan gaan doen. (hij heeft zijn haren overeind staan)

Wat vinden jullie ??

Supper_Amy

Re: Weer een deken-vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:58

Is tie geschoren? Zo ja: Een deken opdoen
Als je merkt dat ie het echt koud heeft, zal ik het ook doen

Groetjes

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:45

mijn paard heefd sinds vanacht zn winterdek snachts op en overdag een zomerdeken

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:47

Ik heb de mijne nou 's nacht een zomerdeken op en overdag nog niks, want dan is het nog zo warm.
Loop zelf ook in een t-shirt rond.
Maar aan het einde van de week houdt ie overdag z'n deken ook wel voort op denk ik.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:54

die van mij loopt sinds zondag met een ongevoerde regendeken op.
gewoonweg voor de regenbuien en de wind....

xPebblesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:56

Welke regenbui?
Sorry hoor maar we hebben het toch over paarden??
Ze zijn niet van suiker hoor.
Het is nog zomer!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 06:55

als je hem wat korter in het haar wilt houden kun je beginnen met snachts een dun dekentje op te doen.

overdag is nog niet nodig, de ideale omgevingstemperatuur voor een paard is 15 graden en daar zitten we nog steeds boven.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:03

Wij doen ons paard pas een deken op als het 's nachts kouder wordt dan een graad of 11, 12 óf als ze 's avonds nog flink gewerkt heeft en het waait of regent hard (ze zit al iets dikker in haar vacht en dan duurt het lang voor ze droog is). Maar overdag gaat hij snel weer af.

Op dit moment gaat dat nog niet verder dan een ongevoerde regendeken.

Trouwens nog een vraagje (wij hebben ons paard pas ná de winter gekocht); we hebben een 200 grams winterdeken (Harrys Horse) en een 380 grams winterdeken (Bucas All in One) en verder ook nog een onderdeken. Wat zouden jullie 's nachts in de stal opdoen (overdag staan ze de hele winter buiten) ?

Of moet ik nog een staldeken kopen ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:08

ik dacht dat je genoeg had hoor.

vergeet niet dat het snachts in de winter op stal veel warmer is dan buiten dus die deken van 380 gram zou dan echt voldoende zijn, gewoon die ophouden zowel overdag als snachts. onderdeken is echt niet nodig...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 08:39

Ik heb de zomerdeken opgegooit.... Katoene voering en lichte buitenkant.... Hij had het zoals ik al vermoedde gister koud. (ik overigens ook !!!)

@xPebblesx -> ik weet dat ie niet van suiker is, maar hij geeft wel duidelijk aan dat ie het koud heeft. Ik had ook zo iets van, ik moet em niet een nog groter watje maken, maar ja als je merkt dat je paard het echt koud heeft, wat moet je dan ?? Paard ziek laten worden lijkt mij ook geen optie..... Als ie het koud heeft, haren overeind, koude oren dan vind ik dat ik toch actie moet ondernemen.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:00

ja ik denk dta je er wel goed aan gedaan hebt hoor, ik zit ook te tobben of ik met ee dek moet beginnen, maa ik vind het overdags nog te warm, en anagezien ik niet smorgens erheen kan om de dekens af te doen, weet ik dus niet wat ik moet doen nu, voor snachts zou ik het net verkeerd vinden, maar overdags is het probleem gewoon... moeilijk is dat altijd...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:06

Ik heb de mijne vannacht een ongevoerde regendeken op gedaan, ze staat alleen, dus dan is het hier op stal ook niet echt warm. Overdag heeft ze nog geen deken op, nu is het hier nog 20 graden.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 09:27

Vreselijk dit weer, ik heb ook dagen lopen te twijfelen........ Ik heb t nu dus toch gedaan en daar ben ik wel blij mee. Tychon hoop ik ook, dat zie ik dadelijk wel !!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:30

Die van mij heeft nu 's nachts een dunne zomerdeken op, en die doe ik 's ochtends voor ik hem naar buiten doe af..

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:37

simon heeft een katoenen zomerdeken op en s nachts gaat daar een ongevoerde regendeken overheen. Die haalt mijn moeder er aan het einde van de ochtend af.

olympus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:59

die van mij heeft vandaag voor het eerst een deken op

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:13

Die van mij krijgt het (hoop ik) Zaterdag op, ik doe eerst de regendeken erop, en als jhet nog kouder word de onderdeken.
Ze krijgt nu al wintervachtje omdat ze altijd buiten staat . Wat er is geen mogelijkheid om haar binnen neer tezetten

Het liefst haal ik hem overdag er nog af, maar dat ik helaas niet mogelijk omdat het halfuur fietsen is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:56

Die van mij krijgt ook een regendeken op. Tenminste zodra die klaar is want hij is nog in de maak. Mijn paardje heeft al veel te dikke vacht naar mijn zin. Van de week toen het zo warm was was hij na een kwartiertje werk al zeiknat.

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:39

Die van mij heeft ook al d'r ongevoerde regendeken op or
Ze is eigenlijk gewoon echt een watje..
Vorig jaar is ze door al die kou ziek geworden.. Omdat we toen te laat waren met deken erop doen....
Nu staat ze 's nachts zoizo met d'r regendeken en overdag soms ook al..Zoals vandaag het waait hier best hard..En het is ook niet echt warm

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:00

snachts zomerdeken en nu overdag ook omdat het vrij koud is

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:42

Die van mij heeft gisteravond een dekentje opgekregen, vond het vanmorgen ook nog echt fris, dus om die vacht te voorkomen...

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:45

Troy loopt de hele winter zonder deken Is ook een haflinger he En bovendien loopt ie dan overdag op de wei, en soms als het niet vriest ook 's nachts. Als het echt koud wordt 's winters krijgt ie een deken op.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:14

Supper_Amy schreef:
Troy loopt de hele winter zonder deken Is ook een haflinger he En bovendien loopt ie dan overdag op de wei, en soms als het niet vriest ook 's nachts. Als het echt koud wordt 's winters krijgt ie een deken op.

met een Haflinger kan dat best hoor zolang je er voorzorgt dat hij kan schuilen en dat hij niet nat in de wei komt
succes met je haf

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:04

Die van mij heeft 's nachts (stal) en overdag in de wei een zomerdeken op. Het is een buitenstal (2 onder 1 kap zeg maar). Mando heeft een Boett deken, maar ik ga hem 's nachts nu ook maar een extra deken opdoen.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe winterdeken. Voor straks overdag en 's nachts op stal dezelfde..
Nog tips? Ik had namelijk een zware canvas. Beviel erg goed, maar best zwaar. Is nu versleten.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 17:04

Ik had bij mijn merrie altijd Horseware, maar die paste op mijn jonge ruin niet mooi. Ben nu overgestapt naar Bucas en ik ben heel tevrede !!