geit eet staart en manen, wat tegen te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

geit eet staart en manen, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 16:01

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Mijn paard heeft een groot geitenvriendinnetje, harstikke gezellig natuurlijk. Alleen...geit eet de staart en manen op van mn paard. Ik heb wel eens gehoord van allerlei smeersels om in de staart en manen te smeren, maar wat werkt nu echt goed?

freaky

Re: geit eet staart en manen, wat tegen te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:31

Hai, ik heb vroeger ook een bokje gehad bij mijn paard. Toen had je er een spray voor wat je zo op de staart kon spuiten. Werkte erg goed maar stonk verschrikkelijk. Maar ja wat wil je liever een stinkende staart of een paard zonder staart......

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:34

Heey,

Ik heb een Friese merrie en als die een veulen heeft, en die vreet aan de staart en/of manen, dan doe ik er altijd verlopen olie in...
Helpt goed, maar dan moet je paard wel een zwarte staart hebben, anders wordt die wel zwart als je de verlopen olie erin smeert....

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:35

De staart en manen in een zakje doen ofzo

Maar er was vroeger inderdaad zo'n spray ervoor, weet niet of die nog steeds is, vraag het anders is bij de paarden apotheek of ruitersportzaak

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:47

Die spray bestaat nog steeds. Het is PBH spray en die kun je krijgen bij de Welkoop of Boerenbond winkels. Het helpt fantastisch maar het stinkt echt verschrikkelijk. Tip: spuit de manen en staart van je paard buiten in anders blijft die lucht heel erg in je stal hangen. Ik heb al jaren ervaring hiermee ivm staart vretende veulentjes. 1 a 2 keer is voor veulentjes genoeg om het ze definitief af te leren.
Het helpt ook goed als je paard zijn eigen stal opvreet.

Het is een middel tegen verenpikken bij kippen en staart en oren bijten bij varkens En dus ook ter behoud van de manen en staart van je paard.

Het belangrijkste bestanddeel is hertshoorn olie.

Groetjes,

Aline

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:53

Ja dat spul werkt super maar stinkt naar dode beesten en verbrand haar. Ik moet het dit weekend ook kopen want mijn shettie vreet de staart van mijn merrie op. Dit jaar schuurt ze voor het eerst niet meer krijg ik dit. Ik hoop dat ie het snel afleerd en dat ik het dan niet meer hoef te doen want het is echt heel smerig

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:00

ik heb ook nog 2 soorten spul staan wat voor staart en manenbijters helpt *het spul smaakt heel vies en ruikt ook scherp daarom blijven ze er ook vanaf* (hielp bij mijn jonge paard ook) Ik heb het nu niet meer nodig en er is haast niks uit dus heb het te koop.