stalling almere/muiderberg

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amarjet

stalling almere/muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 13:44

Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een pensionstalling in almere of muiderberg nou heb ik er een gevonden op de paradijsvogelweg alleen vroeg ik me af of er iemand is die uit eigen ervaring wat meer over deze stal kan vertellen en mij ook kan zeggen hoe duur de huur is. Ook heb ik een stal in muiderberg gevonden leijenburg ik weet alleen dat de huur 95,00 euro is maar wat daar allemaal bij in zit dat weet ik niet dus mischien is er iemand die mij dat ook kan vertellen.

Alvast bedankt

Morrie

Re: stalling almere/muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:21

pb ankie1 eens, die runt een stal in Muiderberg

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:45

Ik zou sowieso bij beide langsgaan!!! Nooit alleen telefonisch, maar zeker ook bekijken hoe het er nou in real life uitziet/aan toe gaat. Staan de paarden bijvoorbeeld wel zo ruim in het stro als jij zou willen, om maar wat te noemen.
Ga niet alleen op de prijs af, maar bekijk ook wat de faciliteiten zijn! En bedenk wat je dus zelf minimaal wilt.

Wat aandachtspunten:
*Is er een bak? En is die verlicht (ivm winter!) En is de bodem goed?
*Hoe zijn de uitrijmogelijkheden?
*Hoe is de weidegang geregeld? Is die voldoende voor jouw paard? (Geen extra kosten bij weidegang?). Moet je zelf iedere dag het paard in/uit de wei zetten of doen zij dat (evt. tegen meerprijs).
*Weidegang: veilige afrastering? (dus geen prikkeldraad ofzo)
*Mest je zelf uit? Hoeveel stro mag je gebruiken? Komen er extra strokosten bij als je meer nodig hebt?
*Stal: Ruim genoeg? Automatische waterbak of slepen met emmers? Goede leidingen (ivm bevriezen 's winters) Veilig? Contact met andere paarden?
*Toegang: Kun je altijd het erf op als jij wilt? Of heb je je aan tijden te houden? Kun je altijd rijden als jij wilt?
*Hoeveel mensen lopen er rond (belangrijk als jij hecht aan gezelligheid, of juist kleinschalig). Daarbij: meer mensen is meer toezicht, maar ook meer kans op kwijtraken van spulletjes over het algemeen...
*Hoe wordt er gevoerd? Gezamenlijk of moet je dit zelf doen. Bedenk daarbij, dat als er veel paarden staan, en iedereen voert afzonderlijk, dit voor onrust bij de paarden kan zorgen.
*Zijn er (zadel)kasten of is er de mogelijkheid/ruimte om er zelf eentje neer te zetten?
*Afspuitplaats aanwezig?

Dit zijn allemaal dingen die belangrijk zijn om op te letten, en die zullen deels meespelen in de prijs.

Voor het prijsvergelijk:
Ik sta zelf in Zeewolde (kon niks geschikts en betaalbaars vinden in Almere). 200euro/maand volpension, inclusief onbeperkt gebruik binnen- en buitenbak, afspuitplaats, ruimte voor zelf meegebrachte zadelkast, automatische drinkwatervoorziening, ruime weidegang, ook ' s winters tenzij de wei TE slecht is, paarden staan in ruime boxen met walgelijk veel stro Wordt 6 dagen per week superschoon uitgemest. Kortom: ben tevreden

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:06

Ik sta op een hele mooie pensionstal bij Almeerderhout. Met weidegang, 2 buitenbakken, een binnenrijhal met agterberg bodem, een stapmolen, paddocks, longeercirkel en solarium. PB maar als je interesse hebt

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:41

En, heb je al iets gevonden?

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:19

hoi hoi
95 euro voor leijenhorst??
dan is ze behoorlijk duurder geworden
want er komen nog een heleboel dingen bij zoals stro, voer , kuil, gebruik van bak noem maar op
ik heb slechte evaring met leijenhorst
in muiderberg zit ook stal pronk ziet er super uit!
80 euro per maand

amarjet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 16:25

Roadracer schreef:
En, heb je al iets gevonden?

Ik had een stal gevonden maar iemand was me voor dus ben verder nog aan het rond kijken.