Voerbal

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Voerbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 11:51

Met de wintermaanden voor de deur overweeg ik om zo'n voerbal aan te schaffen zodat ze toch wat langer bezig is met haar eten. Maar ik had nog een domme vraag Hoe doe je dat met je bodembedekking? Is het de bedoeling dat ze de brokjes vantussen het stro gaan zoeken of hoe werkt dat? Ik weet nl niet of ze daar slim genoeg voor is (grapje)

Javayo

Re: Voerbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:06

Ja ze zoeken gewoon de brokjes tussen het stro. Bij mijn paard geen punt, die heeft binnen no time een kaal stuk gecreeërd waar hij de bal heen en weer kan rollen.

Alleen met zaagsel is het wat vervelender, omdat je dan riskeert dat je paard veel zaagsel naar binnen krijgt, maar jij hebt blijkbaar stro

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:40

deze is bij de nieuwste bit als beste uit de vergelijking gekomen qua speeltjes betreft, het liefst gebruiken bij stro omdat er anders inderdaad de mogelijk heid bestaat dat ie teveel zaagsel binnen krijgt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:43

Ik heb ook een voerbal maar geef deze als erbij, ze krijgt gewoon iedere ochtend en iedere avond een schep voer en in de voerbal doe ik worteltjes, appeltjes wat biks en muesli in (wortels en appels in stukjes), op het moment ligt de voerbal in de wei en daar speelt ze er ook mee, ik heb als bodembedekking zaagsel en dat gaat goed

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:43

Ja, zo een voerbal is wel een leuk speeltje voor je paard.. Ik heb er ook één voor mijn wever en ze is er echt wel een tijd mee bezig..

Eeen tip: Zit je krap bij kas, dan kun je er ook zelf één maken.. Een klein zuurkoolvaatje waar je zelf een gat in maakt werkt ook super..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 16:59

Ik zou iig niet alles in de bal doen. Ze krijgt medicijnen voor haar artrose dus die wil ik haar liefst gewoon door wat voer in haar bak blijven geven, zodat ik zeker ben dat ze die binnen heeft
Bedankt voor jullie reacties!