Paard kakt/poept in drinkbak.. Iemand oplossing?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rasjna

Paard kakt/poept in drinkbak.. Iemand oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 11:23

Sinds een paar dagen kakt/poept mijn paard niet alleen achteraan in haar stal maar ook in haar drinkbak. Dit heeft ze nooit eerder gedaan maar moet wel erbij zeggen dat ze in een redelijk kleine stal staat ('s nachts). De stal is ongeveer 2.70 op 2.90. Kan iemand mij met dit probleem helpen?

Anoniem

Re: Paard kakt/poept in drinkbak.. Iemand oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:44

Mijn paard mest.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:48

Is er iets veranderd op stal? Krijgt ze minder aandacht, waar ligt het hooi in de stal ten opzichte van die drinkbak, maatje weggegaan, vervelende nieuwe buur gekregen, nou ja, verzin het maar.... Dat zijn allemaal dingen die er invloed op kunnen hebben.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:53

Volg de tips even op de voet, want de mijn mest in de voerbak en waterbak. Op de grond is nooit wat te vinden

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:54

hihi je hebt het dan niet erg moeilijk om de stal uit te mesten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:56

die van mij mest ook geregeld in voer of drinkbak, die hangen nml in de hoek, en t is een vrij groot paard in een 3 bij 3.10 box dus hij staat vaak diagonaal
en ja als ie diagonaal staat met zn kont toevallig in de hoek van voerbak of drinkbak, dan valt er weleens wat in

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:59

Gewoon een balkje voor de bak monteren zodat hij niet meer met zijn kont boven de bak kan hangen.

Rasjna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 12:22

Is er iets veranderd op stal? Krijgt ze minder aandacht, waar ligt het hooi in de stal ten opzichte van die drinkbak, maatje weggegaan, vervelende nieuwe buur gekregen, nou ja, verzin het maar.... Dat zijn allemaal dingen die er invloed op kunnen hebben.

Er is helemaal niks veranderd. Dat dacht mijn pa eerst ook maar dat is niet. Het hooi ligt altijd voor haar eetbak en ze heeft nooit andere paarden (bij ons) bij haar gehad. Ze is ook ons enige paard, dus..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:24

Ze is dus ook al bekend met de stal?

Ik zou gewoon wat vaker de drinkbak controleren en de mest verwijderen . Wellicht moet ze weer even wennen aan het 's nachts op stal staan .

Rasjna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 12:35

Ze is dus ook al bekend met de stal?

Ik zou gewoon wat vaker de drinkbak controleren en de mest verwijderen . Wellicht moet ze weer even wennen aan het 's nachts op stal staan .

Tuurlijk is ze bekend met de stal. Bij de vorige eigenaar stond ze de hele dag door op stal. Haar drinkbak wordt elke dag ververst en zeker als er mest in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:08

mijn fjord heeft het ook wel eens gedaan inderdaad. Ik heb hett oen ook op bokt gezet. Ik kreeg als antwoord dat ze dan vinden dat de voer/drinkbak schoon gemaakt moet worden..dat ze dat op die manier aangeven. Ik weet niet of het waar is maar kan een verklaring zijn...mijn fjord doet het overigens niet meer.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:24

Rasjna, ik bedoelde, 'bekend met deze stal' .

Het kan best zijn dat als ze voor het eerst in deze boks staat dat ze dan nog even moet wennen.

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:27

Mijn veulen doet het sinds kort ook. En daar is moeder natuurlijk niet blij mee, want zij is de dupe! Maar ik hoop dus maar dat moeder hem duidelijk maakt dat het zo niet hoort !!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:31

mijn pony doet het ook best vaak is heel vervelend gewoon elke keer goed de drinkbak schoonmaken

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:11

Mijn paard heeft het gedaan , wij hebben de drinkbak dagelijks geïnspecteerd en schoongemaakt en op een gegeven moment is ze er vanzelf mee gestopt, gelukkig.
We hadden wel als idee om er een draad te spannen of iets van een plank, zodat ze niet met haar kont helemaal in die hoek kon gaan staan. Maar hebben dit dus niet uitgevoerd.
In deze tijd is ze wel heel veel buiten gaan drinken, en dat vindt ze nu nog steeds het lekkerst, gewoon uit een plas regenwater...

Supper_Amy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:21

De waterbak ergens anders neerzetten
En er een emmer ofzo in de plaats zetten (scheelt je ook weer uitmesten )

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:59

die van mij deed het ook héél erg, ieder dag weer en soms wel meerdere keren per dag, totdat ik een jollybal voor zijn drikbak heb gehangen, als hij zich dan omdraait dan staat hij met zijn kont tegen de bal aan en deze hangt op staartwortelhoogte, hierdoor kon hij zijn staart niet optillen en gaat dus een stapje opzij, met drinken heeft hij geen last gehad, duwde de bal gewoon opzij.

Rasjna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 21:00

Haha, das nog zo geen slecht idee zo'n jollybal

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:11

precies.... en bij die van mij heeft het super gewerkt, hij poept nu niet meer in zijn bak en de jollybal ligt weer keurig in zijn boks!!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:18

hahahahahaha, dat ze dan willen dat de bak schoon word gemaakt als ze er in poepen Die is echt heel grappig Ik weet niet wie dat beweerde, maar dat slaat echt nergens op
De mijne deed het toen ie in een andere box kwam, en de drinkbak toevallig in de hoek hing waar hij altijd mest (hij meste alles op één grote hoop in hoek, echt waar. Was als veulen nauwelijks uitgemest dus hij moest zijn eigen stal schoonhouden). Oplossing, we hebben hem in een andere box gezet waar de drinkbak aan de andere kant zat
Maar ik zou er ook gewoon een balkje voor maken. Of een jolly bal neer hangen Als je paard eenmaal gewend is aan de andere kant te mesten kan je hem weer weg halen. En als ie nu er voor gaat mesten laat je het gewoon zitten

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:47

mijn vroegere kwpnmerrie deed dit exact 1 × per week!!
daar kon ikde klok op gelijk zetten!!
of madam het weer tijd vond dat de autom. drinkbak weer eens schoongemaakt moest worden!!

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:52

Mijn vorig paard mestte elke keer in haar drinkbak als ze vond dat haar stal te vuil was

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:01

Paard heeft periodes dat hij in de drinkensbak mest. Hij kan met zijn hoofd over de staldeur, en als er dan iemand langskomt gaat hij bijten. (eigelijk pakt hij je bij je trui, zet niet zijn tanden in je velletje)
Inmiddels weet iedereen wel dat ze dan even in de drinkbak moeten kijken. Meestal heeft hij na een weekje weer wel door dat hij niet handig bezig is.

Als je de stal in komt duwt hij je gewoon naar de drinkbak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:03

@ Allegra het is dus niet helemaal onzin..meer mensen blijken het te zeggen dat ze het doen omdat de drinkbak schoon gemaakt moet worden...

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:15

Die van mij heeft het ook gedaan. Hij begon ermee, toen ik, omdat ik ziek was ,een paar dagen niet langs kon komen.
Na een paar tips heb ik toen twee weken lang iedere mesthoop die ik in zijn box tegenkwam in een bepaalde hoek gedropt.
Na een week hield het op.
Toen, een hele poos later, kon ik een dagje weer niet komen. En meneer had meteen weer z'n voerbak volgepoept .
Ik heb meteen weer de 'mesttraining' opgepakt, nu een aantal weken lang.

Gevolg: hij poept nu netjes in een hoek van de stal en dat scheelt een hele hoop met uitmesten , maar ik weet gewoon dat als ik een dagje niet kom, ik het risico loop de volgende dag z'n voerbak te moeten schoonmaken. Meestal is het de dag daarna weer allemaal ok.