ik kan in een dressuurstal beginnen werken...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MeiaLuna

ik kan in een dressuurstal beginnen werken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 08:48

ik sta ingeschreven op de site van Yard and groom en kreeg gisteren een mailtje van een mevrouw die geinteresseerd was in mijn persoontje...de voorwaarden en het werk dat ik zou moeten doen lijken dik ok,enkel de ligging baart me grote zorgen...ik woon in aalst(oost-vlaanderen) en de stal ligt in luik...dat is anderhalf uur van elkaar verwijderd...in het weekend zou ik dan natuurlijk altijd meemoeten op wedstrijd,en dan blijft er geen tijd meer over voor men vriendje want ik kan niet "eventjes" naar hem toerijden...
ik weet niet wat te doen...
oja,het gaat over deze stal,deze website stond erbij vermeld: www.dressagehorses.be

Carolaa

Re: ik kan in een dressuurstal beginnen werken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:12

Tja je zult toch een afweging moeten maken voor jezelf!

Zet anders de voor en nadelen eens op papier.
Ik weet natuurlijk jouw achtergrond niet, hoe oud je bent, waar je voor geleerd hebt e.d. En wat je in de toekomst wilt. Maar ik zou in ieder geval gewoon de voordelen en nadelen eens op papier zetten!

Succes met je keuze!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 09:15

ik word 21,heb economische gestudeerd,heb eerst een jaar met veel plezier in de paardenbranche gewerkt,maar heb momenteel een kantoorbaan...
in de toekomst zouden mijn vriend en ik graag zelfstandig worden en van zijn boerderij een paardenpension maken.(hij zou wel iets anders doen,ik zou het pension dan runnen)

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:00

tja, moeilijk... je moet voor jezelf toch een goeie afweging maken. Je zal idd weinig tijd overhouden voor andere dingen aangezien het nogal ver weg is. Aan de andere kant, zal je zo'n kans niet snel meer krijgen misschien....

Kan je niet gewoon eerst langs gaan? even de sfeer daar proeven enzo... voor het zelfde geld blijkt het helemaal niets voor je te zijn

succes!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:39

idd je moet een afweging maken.
maar als het zoveel tijd gaat kosten,en dus veel minder vrije tijd heb,vraag ik me af of je jezelf er wel goed aandoet dan,om daar ingeschreven te staan. want je had van te voren kunnen weten,dat er dit van je verwacht werd...
natuurlijk kun je altijd vragen om meer vrije tijd,maar ik betwijfel of ze er makkelijk inzijn
want in de paardenbrance moet je alles op alles zetten...en dat heeft zo zijn nadelen...
succes met het nadenken

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 13:42

bedankt voor de tips alvast!maar ik ben er nog altijd niet uit...het is zo moelijk om te kiezen...enerzijds ga ik er spijt van hebben als ik het niet geprobeerd heb...anderzijds,als het tegenvalt heb ik wel mijn vast inkomen dat ik nu heb verprutst...

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:45

Kun je niet op een soort proeftijd, dat je je inkomen nu houd en 1 van de 2 dan opzegt, als je eruit bent?
Het is maar een idee, weet niet of het mogelijk is natuurlijk

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:49

MeiaLuna schreef:
bedankt voor de tips alvast!maar ik ben er nog altijd niet uit...het is zo moelijk om te kiezen...enerzijds ga ik er spijt van hebben als ik het niet geprobeerd heb...anderzijds,als het tegenvalt heb ik wel mijn vast inkomen dat ik nu heb verprutst...

dan zou ik zeker gaan voor wat je nu doet,
nu heb je alle vastigheid nog,en een goed inkomen.
en vrije tijd voor je vriendje en paarden.
stel dat je toch voor de stal kiest ben je totaal afhankelijk vanhun.je vrijheid is foetsie en je vaste inkomen ook
(voor mij is de keuze zo snel gemaakt... )
ik hoop dat je inziet wat ik bedoel
en echt bedoel het totaal in positieve zin hoor
succes nog!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:53

realiseer je dat het kei en kei hard werken is voor weinig geld en altijd op onmogelijke uren dus niet zoals je nu hebt (?) van 9 tot 5 en waarschijnlijk blijft het ook niet bij een 40urige werkweekmaar vele uurtjes meer die vaak onbetaald zijn, zelf zou ik de paarden als hobby erbij blijven doen en gewoon voor het vaste inkomen gaan, het leven is al duur genoeg

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 13:56

meiske ik snap wat je bedoelt hoor had het dichter bij huis geweest dan had ik waarschijnlijk niet getwijfeld,maar nu...ik kan niet "eventjes" bij mijn vriendje rijden wanneer het daar dan even tegen zit en waarschijnlijk zal ik mijn "wedstrijdcarriere" dan ook in de kast mogen stoppen...misschien blijf ik inderdaad beter waar ik nu ben...ook al weet ik dat ik er misschien later spijt van zal hebben.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 13:57

bruine,ik weet wat het is om in de paardenbranche te werken,ik heb er al in gewerkt.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:04

woOow.. !! ik heb de website bekeken en het ziet er egt gaaf uit.. !! is er egt geen andere mogenlijkheid om het te combineren? zal vast wel...
succes ermee..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:40

ik heb je een PB'tje gestuurd

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:04

aan de andere kant, het is wel een leerproces wat je doorgaat wat je later kan gebruiken voor het runnen van je eigen pensionstal. Dat je niet naar je vriendje kan dat is dan even jammer, maar daar vinden jullie vast een oplossing voor, lijkt me sterk dat je helemaaaaal geen vrije tijd zult hebben. Zie het als een investering in je toekomst.
Wie weet kun je je wedstrijdcarriere wel bij die stal voortzetten, heb je het daar al over gehad met ze? Ik zou daar toch eens gaan babbelen als ik jou was dan kun je je een beter beeld vormen.

De paardenwereld is hard en hard werken voor weinig geld, maar dat is oud nieuws....

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:35

tja meialuna als je al bekent bent met de paardenbranche wat maakt het dan zo moeilijk om te kiezen? blijkbaar toch de onzekerheid

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:06

waarvoor kies je?

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 08:05

bruine:omdat ik nu werkzekerheid heb op mijn huidige job en omdat het nu zover weg is.

Meiske:maandag ging deze mevrouw mij bellen want ze zit nu voor 6 dagen in frankrijk op wedstrijd,dus ik heb nog eventjes tijd,maar waarschijnlijk ga ik het risico niet nemen...