Bas (shetlander ) krijgt gewoonlijk niks meer te eten dan een paar plukjes hooi op een dag en zo af en toe een handje biks omdat het zo lekker is. Biks ongeveer 2 a 3 keer per week en dan echt niet meer dan een handje. Ponybrok van Subli.
Omdat Bas sinds een week alleen staat wilde ik hem gister even lekker verwennen met een emmer slobber.
Gewoonlijk maak ik zelf slobber met zemelen en brood, zodat er niet zoveel energie en eiwit inzit. Echter heb ik dit keer een 'echte' zak slobber gehaald van Subli.
Daar zit echter wel heel wat in, o.a haver.
Ik heb een behoorlijke emmer gevuld, achteraf gezien misschien wat te veel voor zijn kleine lichaampje... hij heeft er iig van genoten

Vandaag was Bas ronduit knettergek, wilde niet komen, maakte er een spel van, voor me staan en als ik hem pakken wilde vrolijk bokkend ervandoor gaan. Ruggetje rond, hoofd naar beneden, in volle galop luchtschoppend rondcrossen.
Helemaal tureluurs, achter me aan galoperen, me snel voorbij draven etc etc.
Ik vraag me af of deze bui toeval is, hij doet nooit zo maf als ik met hem aan de gang ben, of dat het van de haver en andere rommel in de slobber komt ?
Harde wind, of teveel energie in het voer ?
En kan dat dus na 1 dag al merkbaar zijn ?