aanleren Spinning

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WoestJarig

aanleren Spinning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 18:41

hallo, ik zou graag (uit nieuwsgierigheid) willen weten hoe ze nu eigelijk een spinning leren?
je moet rustig werken in rondjes (heb ik gelezen)
maar hoe doet je paard het dan snel? en raakt hij niet duizelig?
een vriendin van mij doet westren lessen maar haar paard krijgt het niet onder de knie, (ze heeft ook lessen) hij gaat wel rond maar niet netjes of snel zoals de 'matige' westrenruiters al kunnen en ze heeft een tijdje les, weet iemand hier raad op
?

want ik dacht 'laten we bokt ens even raadplegen'

piggeljay

Re: aanleren Spinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:57

ja spinnen is een verhaal apart, maar spinnen hoeft helemaal niet hard te gaan hoor als de spin maar correct is uitgevoerd.
en sommige paarden leren helemaal nooit spinnen als jij het zelf niet kan.
hoe vaak wij al niet gehoord hebben "mijn paard kan niet spinnen" en als de trainer er dan op gaat zitten spint hij alsof hij nooit niets anders heeft gedaan.
dus zou je vriendin zich eerst eens af moeten vragen geef ik wel de juiste hulpen, geef ik het paard wel voldoende vrijheid om te spinnen en als zij zelf weet hoe je moet spinnen dan pas kan je paard ook leren om te spinnen.
maar uit ervaring weet ik dat de meeste mensen hun paard alleen maar in de weg zitten met een spin, en denken dat het paard uit zich zelf kan spinnen, niet dus, alleen mt de juiste hulp zal het paard spinnen en anders niet.
sorry voor je vriendin

WoestJarig

Re: aanleren Spinning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 19:11

ok, thx