Dilemma. Wel of niet een winter/regen deken van de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of niet een winterdeken

Een winterdeken
Geen stemmen
Geen winterdeken
Geen stemmen
Alleen een regendeken
Geen stemmen
Een regendeken en winterdeken in een
Geen stemmen
Een regendeken en winterdeken appart
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Schatjes

Dilemma. Wel of niet een winter/regen deken van de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:17

Ik ben echt aan het twijfelen om mijn paard een deken op te doen van de winter. Met name omdat het een warmbloed is die al vanzichzelf een dunnere huid heeft. Van de winter komt ze op wei met een inloop stal. Wat zouden jullie doen. Ik wil gewoon niet dat ze omkiept als het gaat vriezen. Zo ja hoeveel grams.

marlo

Re: Dilemma. Wel of niet een winter/regen deken van de winte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:06

elk paard moet in princiepe zonder deken de winter door kunnen komen, ook als ze buiten staan
sommige paarden zie je wel aan of ze het echt te kuod krijgen
dan kun je altijd later nog een dekentje opgooien
ligt een beetje aan hoe fanatiek je rijd
mensen doen het paard een deken op zodat de vacht niet zo lang en dik wordt, en het paard dan niet zo bezweet raakt tijdens het rijden
dus als je niet al teveel rijd zou ik het niet doen en
je paard met de kou gewoon in de gaten houden

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:13

Tsja... mijn merrie (arabier) heeft ene winterdeken en een regendeken apart... en mijn ruintje (ook arabier) heeft helemaal geen deken. Daar schiet je nog niet veel mee op he... Hoe fanatiek rijd je en hoe vaak denk je dat het in de winter zal gebeuren dat je je paard in het zweet werkt? Als dat laatste vaak gebeurt zou ik persoonlijk wel voor een deken kiezen, dan zou ik alleen nog tijfelen tussen alleen een goede kwaliteit regendeken of een goede regendeken met een winterdeken of onderdekentje...

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 20:06

marlo schreef:
elk paard moet in princiepe zonder deken de winter door kunnen komen, ook als ze buiten staan
sommige paarden zie je wel aan of ze het echt te kuod krijgen
dan kun je altijd later nog een dekentje opgooien
ligt een beetje aan hoe fanatiek je rijd
mensen doen het paard een deken op zodat de vacht niet zo lang en dik wordt, en het paard dan niet zo bezweet raakt tijdens het rijden
dus als je niet al teveel rijd zou ik het niet doen en
je paard met de kou gewoon in de gaten houden

Dat dacht ik inderdaad ook wel al. moet ik op het laatste moment nog snel s'avonds een deken halen haha. Dat zal dan wel niet het geval zijn. Maar het is wat je zegt met rijden is het wel makkelijker, maar ik wil dat het paard het het beste heeft. Vandaar dat ik bang ben dat ze zonder dekens het misschien koud gaat krijgen. Ik wacht eens af wat voor haren ze krijgt als het kouder wordt. als ze dan staat te bibberen ga ik gelijk naar de winkel.