kan ik rondstappen op een pony van 94 cm?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

kan ik rondstappen op een pony van 94 cm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 14:05

Zou het kwaad kunnen als ik af en toe eens op ivy stap?
Ik bedoel niet echt rijden, maar gewoon wat stappen zonder zadel.
Over het terrein, door de bak of door de boomgaard.
Iets van een kwartiertje, niet langer.
Ze hoeft ook niet aan de teugel te lopen ofzo, gewoon met een lang teugeltje even relaxed wat stappen (als afwisseling)
En dat ook niet iedere dag, maar hoogstens 1 keer per week?

Ivy is 94cm hoog.
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-09-05 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Pannie

Re: Zou het kwaad kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:11

neem aan dat ze dr oud genoeg voor is? denk dat je dat t beste kunt proberen...sommige kleintjes kunnen veel dragen, andere kunnen daar minder goed tegen. een keer in de week kan in mijn ogen niet vveel kwaads verrichten. Met mijn shetje van ook 95 cm doe ik het ook wel eens. maar weet niet hoe andere mensen er over denken he

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:15

Shetlanders zijn heel sterk hoor. Je moet natuurlijk niet verdrijven en elke dag een rit van 3 uur maken Maar af en toe een stukje moet kunnen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 14:18

Zoals ik al zei zou ik het echt niet vaak doen.
En ook niet heel lang, want ze is bijna 3,5 en moet dus nog wennen eraan.
Maar zo heel af en toe zal ik graag eens op mijn eigen pony zitten.
Het is ook niet zo dat ik echt standaard 1 keer per week erop stap.
Gewoon wanneer het in me opkomt, maar dus niet te vaak per week.
En soms is het alleen maar vanaf het hek van de wei tot de poetsplaats en dat is hoogstens 100 meter.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:25

Hoe zwaar en groot ben je?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 15:29

Ik ben +/-1,70m (dus het ziet er sowieso niet uit voor het plaatje)
en weeg ongeveer 63kg.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:36

Een vriendin van mij had eerder ook een shet die net zo groot was als jouw Ivy. We reden daar altijd zonder zadel op en ze liep ook voor de kar. Ze kon met iemand erop 1 meter springen. Ook breede boomstam voormaat en kroste eeuwig door het bos. Een keer hebben we er samen op gezeten, heel even hoor. Dat was denk ik samen 100 kg ofzo. Hij liep toen ook nog dapper.
ALs je het niet te lang maakt kan het best vind ik. Kijk gewoon hoe ze het vind, je ziet aan haar reacties wel of ze het leuk vind of niet. Maar echt kwaad, nee dat lijkt me niet...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:41

Je kan haar ook voor een wagentje zetten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 15:43

Daar ben ik al mee bezig, maar heb nog geen geld voor een kar.
Heel af en toe heb ik gewoon de behoefte om eventjes op mijn eerste echt eigen pony te zitten.
Klinkt misschien stom, maar zo leg ik het maar even uit

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:00

Misschien kun je er 1 keertje voor de grap opzitten ( om maar een keertje op je eigen pony gezeten te hebben). Maar elke week zou ik toch niet niet doen, ook al is het maar een stukje stappen.
Een shet is wel sterk, maar je bent wel veel te zwaar voor zo'n klein beestje.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:05

Is niet heel banketstaaf bedoeld hoor, maar heb je wel eens gezien wat voor mensen er af en toe op shets zitten?
Ok, het was mijn eigen vraag dus dan moet ik ook niet vreemd reageren als mensen zeggen dat het beter niet kan, maar er zijn mensen die zwaarder zijn als ik en ook op een shet 'zitten'.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:08

Ivy is volgens mij wek sterk gebouwd en ik denk niet dat het kwaad kan

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:13

Nouja ik zal eerlijk zijn, als ik al die lange slungels op die pony´s zie zie zitten denk ik alleen maar arme beestjes...
Het gewicht is vaak het probleem niet eens maar denk je nou echt dat een pony zo´n lange slungel in evenwicht kan houden?
De oppervlakte van een shet is veel te klein om in een goede houding te kunnen rijden.
Een shetlander is leuk voor een kind van 6 terwijl moeder het beestje vasthoud...
Een stukje voor de gein stappen kan echt geen kwaad, maar voor het echte rijden... nee...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:14

meid net zoals je het zelf zegt, effe een stukkie stappen, tuurlijk kan dat, denk dat je oud en wijs genoeg ben, om in te schatten dat je pony je kan dragen of niet. Je hoef er toch geen schoonheidsprijs mee te winnen. Lekker een stukje rijden kan prima hoor.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:58

IvysToeter schreef:
Is niet heel banketstaaf bedoeld hoor, maar heb je wel eens gezien wat voor mensen er af en toe op shets zitten?
Ok, het was mijn eigen vraag dus dan moet ik ook niet vreemd reageren als mensen zeggen dat het beter niet kan, maar er zijn mensen die zwaarder zijn als ik en ook op een shet 'zitten'.

Doe dan gewoon lekker waar je zin in hebt.
Ik zeg niet dat je het absoluut niet mag doen, maar waarom vraag je het dan op bokt als je toch al weet wat je gaat doen?

En ja ik weet wat er soms op shetlanders rondrijdt, maar iemand van 1.70 en 63 kg op een shetje van 94 cm zie je toch niet erg veel, buiten dat, niet alles wat anderen doen met hun pony's is goed.

Voor de duidelijkheid ik wil je niet aanvallen dat je op je shetje wilt gaan hobbelen, dat is jouw keus, maar doe dat dan gewoon en ga niet op bokt naar meningen vragen die je toch niet wilt horen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:29

Ach er eens opzitten kan best, Ivy is klein, maar ze zal dr rug niet breken als jij er even op gaat zitten van de stal naar de wei.
Ik heb nu 2 keer op Bas gezeten, Bas is 1.10, ik ben ong.1.70 en 64 kilo. Ik heb toen hij pas beleerd was er eens op gezeten te rondjes stappen en afgelopen week heb ik na het rijden van een klein meisje hem even een rondje 'uitgestapt' in de bak.
Het zijn idd ook die kriebels, gewoon even voor de gein hobbelen, rijden kun je het niet noemen.
Zolang het bij gewoon een grappig rondje hobbelen blijft kan het echt geen kwaad hoor

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:44

ik vind je toch een beetje te zwaar
hoe het eruit ziet dat maakt niet uit

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:01

ik stap ook wel eens op mijn shet.
ik heb er zelfs even op moeten "rijden" (enkel stappen) om het haar te leren, aangezien ze geen kinderpony is.
nu rijd mijn verzorgstertje erop. die gaat zondag al een wedstrijdje rijden.

maar net als vandaag ben ik ook even een klein stukje in het park erop geweest.

nickyu

Re: kan ik rondstappen op een pony van 94 cm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 23:36

als de pony nu 3,5 is zou ik 1,5 jaar wachten tot de rug wat sterker is

met 3,5 is de rug nog lang niet uitgegroeid en dus ook niet sterk genoeg voor een zwaar (lees meer dan 2 kg) gewicht

als ze dadelijk richting uitgegroeid is (de mijne is nu 6 en deze zomer in de lengte nog zeker 4 cm gegroeid om een voorbeeld te geven..)
kunnen ze heeeeeeeel veel dragen maar wel graag dan pas ..

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 10:05

als je pony helemaal is uitgegroeid zou je rustig is een rondje kunnen hobbelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:29

kan mijn bericht niet meer wijzigen maar ik bedoelde 25 ipv 2 kg...

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:22

Ja hoor !!!

IK hobbel soms ook wat rond op een Shetje van 92 cm, maar ik ben wel wat kleiner denk ik ..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 14:23

Lieke schreef:
IvysToeter schreef:

Doe dan gewoon lekker waar je zin in hebt.
Ik zeg niet dat je het absoluut niet mag doen, maar waarom vraag je het dan op bokt als je toch al weet wat je gaat doen?

En ja ik weet wat er soms op shetlanders rondrijdt, maar iemand van 1.70 en 63 kg op een shetje van 94 cm zie je toch niet erg veel, buiten dat, niet alles wat anderen doen met hun pony's is goed.

Voor de duidelijkheid ik wil je niet aanvallen dat je op je shetje wilt gaan hobbelen, dat is jouw keus, maar doe dat dan gewoon en ga niet op bokt naar meningen vragen die je toch niet wilt horen.

Ik weet ook wel dat het niet aanvallend bedoeld is en zo wil ik ook helemaal niet terug reageren.
Zoals ik al zei, ik vraag zelf om een mening en als er dan antwoord word gegeven moet ik er alleen maar blij mee zijn.
En het was ook niet boos naar jou toe bedoeld, maar ik ben niet de enigste die heel af en toe op mijn shet wil zitten.
Ik weet nu dat ik het beter niet kan doen en ben ook niet/niet meer van plan om het te gaan doen.
Hoogstens 1 keer, maar dan is het ook goed, gewoon 1 keer omdat het zo 'kriebelt' zoals sanex zegt.

Maar als ik boos overgekomen ben naar jou toe, dan spijt me dat zo bedoelde ik het niet.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:54

ik denk dat het geen kwaad kan zolang je maar geen lange ritten gaat maken, maar dat geef je al aan dat je dat niet doet