Stuitje ft. seatsaver

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Stuitje ft. seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 13:17

Ik heb al jaren een probleem: mijn stuitje.

Dat ding zit me echt verschrikkelijk in de weg, naast dat het een last is tijdens het paardrijden, waardoor ik dus nóóit op mijn kont kan gaan zitten en bekken kan kantelen etc. en daardoor meer op mijn "voorkant" ga rijden, is het zitten op een normale (zonder kussens) stoel een ramp. Geef me 5 minuten en ik heb een blaar van hier tot Tokio aan mijn stuitje zitten en soms, zonder het te merken rij ik deze zelfs kapot en dan..

Enfin, ik ben hier dus al meerdere keren mee naar de arts geweest, met de vraag of men hier iets aan kan doen, helaas want verwijderen van het "extra" uiteinde wat ik heb, betekent: rolstoel ivm. de zenuwen die daar allemaal eindigen.

Nu kwam iemand met het idee om een seatsaver te gaan gebruiken, zodat mijn stuitje nog een stukkie verder kan "zakken" zeg maar.
Wie kent dit probleem ook (of ben ik nou echt de enige ) en kan me verder helpen?

Sorry voor het lange verhaal!

Groeten,
Kim

Lenneke_

Re: Stuitje ft. seatsaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:58

Ik heb precies het zelfde. Ben anderhalf jaar terug gevallen en kan nog steeds niet (of niet meer) normaal zitten zonder pijn.
Ik heb ook een lekker zacht bontje op m'n zadel, zit een stuk beter.
Laatst had ik endurance, toen had ik een stuk schuimrubber (75mm dik) op m'n zadel, daaroverheen een zelfegmaakte hoes van fleece en daaroverheen een (nep)bontje.
Zag er niet uit, maar ik zat wel lekker!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 14:00

Vertel, kun je nu wel weer normaal op je KONT zitten? Of blijf je je stuitje voelen en doorrijden?

(Phoeii, ben gelukkig dus echt niet de enigste ... misschien wel met z'n twee-en! hihi)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:02

Met al die bontjes kan ik echt op m'n kont zitten.
Als ik alleen met die seatsaver rij voel ik m'n stuitje na een tijdje wel, maar wel minder snel dan zonder seatsaver.
Ik heb er een van nepbont, de lamsvellen schijnen nog veel beter te zijn. Maar daar had ik geen geld voor

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 14:22

Maar zo bontje is toch alleen zachter, ik bedoel heeft toch veel minder plaats om te zakken met je stuitje? En hoe rijdt dat zo'n bontje, ga je niet teveel schuiven enzo?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 14:24

Behalve dat het zachter zit merk ik er verder met rijden niets van. Schuift niet enzo

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 22:35

Dat is misschien het proberen waard. Misschien moet ik denken aan een gelpad & bontje, want ik heb er echt veel last van!
Verder niemand die dit probleem herkent en een goede tip wilt geven, eentje die écht helpt?