met onderlip klapperen tegen bovenlip?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marn

met onderlip klapperen tegen bovenlip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 13:06

Ja, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Maar ik vroeg me af wat het betekend als een paard met zijn onderlip tegen zijn bovenlip klappert. Mijn pony doet dit soms als ik een moeilijke oefening aan haar vraag.
Ik ben erg benieuwd wat dit nou betekend. Weet iemand dit?

ellepel

Re: met onderlip klapperen tegen bovenlip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:10

je verteld het zelf al....

dan vind je pony het dus moeilijk en gaat hij uit stress klapperen met zijn lippen.

je ziet het wel vaker, soms word er gezegd dat je te hard met je handen inwerkt, dus daar wel een beetje op letten, maar veel doen paarden het dus omdat dingen ze te moeilijk zijn...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:18

Hihi dat doet Gwendolyn ook! Ze heeft het heel lang niet gedaan (aantal jaren). Maar, ze heeft ivm een peesblessure een jaar lang niets gedaan en nu we haar weer aan het oppakken zijn, vindt ze het weer ZO spannend dat ze het wel weer doet.

Dat klepperen is gewoon een soort uitweg van spannend, moeilijk en onzeker! Gwendolyn doet het op dit moment weer een beetje omdat het toch wel weer spannend is om na een jaar weer lekker op straat en onder het zadel te komen. (Nu na een paar keer wordt het al wel weer veel minder. De laatste keren heeft ze helemaal niet meer geklepperd).

Gwendolyn doet het zeker niet vanwege het te hard met je handen werken! Inderdaad zoals Ellepel ook al zegt is het een uiting van stress / spanning. Voorzichtig die moeilijke oefening opbouwen zodat het niet overgaat in verzet!

Veel succes.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:29

Mijn merrie doet het vooral uit nervousiteit. Het is een Quarter met veel engels volbloed erin, en een heet gebakerde dame. Vooral op wedstrijden kan ze heel erg klapperen. Maar thuis met rijden is het al veel en veel minder dan toen ik haar net had.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 13:43

okee, dan weet ik nu dus dat het met stres te maken heeft. Ik denk dat mijn pony die oefening dan erg moeilijk vind. Ik moet het dus wat rustiger aanpakken wanneer ze dat gaat doen. Bedankt voor de reakties!