schroeven schoonmaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

schroeven schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:06

Hoe doen jullie dit?

Na gebruik leg ik ze meestal in een bakje kokend water en laat zo het ergste vuil eraf weken. Daarna maak ik ze met een afwassponsje verder schoon en smeer ze in met vaseline.
Als ze onverhoopt zijn gaan roesten na lang niet gebruikt te zijn, leg ik ze even in de cola.

Wat doen jullie?

Brennie

Re: schroeven schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:10

Precies zo!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:16

Ik bewaar ze gewoon in een doosje. Maak ze even schoon na gebruik (gewoon afvegen). Ze roesten idd dan, maar als ik ze er de volgende keer er weer in draai, zijn ze na het rijden weer glimmend. Dus ik doe hier geen moeite voor, aangezien ik vind dat het me niks oplevert (ze gaan er neit langer door mee, als ik er meer tijd aan besteed).
Ik heb wel altijd vette watjes in de schroefgaten, waardoor het schroefdraad automatisch schoon en vettig wordt.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:23

Ik week ze einde van het seizoen in een sopje, laat ze goed drogen en spuit ze dan in met siliconenspray.
Dat lost evt. roest op en voorkomt nieuw roest en de stiften draaien na zo'n behandeling altijd super in, maar het is niet vet, dus geen vieze handen en kleren.