Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lottew schreef:Wij hebben een automaat, voor 2 paarden, is ideaal! Ik zal vanavond even voor je kijken welk merk, ik geloof een duits merk. Zal ook ff vragen waar mn vader die vandaan heeft gehaald.
Het systeem werkt zo: In de gang hangt een kastje, waar je voor 4 verschillende automaten (1 automaat per paard) het voer kunt instellen. Onze paarden krijgen vanaf 's ochtends tot in de avond om de 2 uur een bepaalde hoeveelheid, de hoeveelheid instellen werkt dmv minuten. De een krijgt bijv. 1,5 min per 2 uur voer, de ander 2 min. per 2 uur (die minuten = dus hoe lang voer beetje bij beetje eruit komt, niet in 1 x). Als je paarden de hele dag op de wei staan heeft t niet veel zin, maar anders is t ideaal. In de stal is het systeem ook simpel, de automaat hangt boven de voerbak, het voer moet om de zoveel tijd bovenin bijgevuld worden (ik geloof ong. 1 x per week). Het enige nadeel bij onze automaat is dat er alleen maar kleine biks in past, muesli en grotere brokken niet, maar dat zal vast wel al aangepast zijn ondertussen, onze automaat is ook al zo'n 6 jaar oud denk ik. Ik zal kijken of ik wat meer info voor je heb!
Fitzroy schreef:Dat lijkt mij ook wel interessant. Zou dat ook voor ruwvoer bestaan, want eigenlijk heb ik dat nog veel liever.
Lottew schreef:Oja, en er is niks nodig van een voederband ofzo, jij stelt zelf de tijd in en dit kan per paard verschillen, ze eten ook gewoon zoals normaal gewoon in hun eigen stal. Het enige verschil met normaal voeren is dat ipv dat jij 20 x per dag met een schepje aankomt de automaat t voor je doet.
BlueBalance schreef:
Citaat:die Ifeed feeder lijkt me super overigens, wie wil er dealer worden in Nederland?
Ilindra schreef:Fitzroy schreef:Dat lijkt mij ook wel interessant. Zou dat ook voor ruwvoer bestaan, want eigenlijk heb ik dat nog veel liever.
Ik heb wel eens een soort hooibox gezien die wel handig werkte.
Het was een soort houten kist met op de bodem een plaat die dmv een paar sterke veren omhoog werd geduwd.
Bovenop sloot het met een klep van stalen spijlen.
Je duwde met een paar plakken hooi de plaat naar beneden en door de druk van de veren werd dit tegen de klep aangedrukt.
Paard was vrij lang bezig het hooi eruit te eten en knoeide erg weinig.
Het was wel een zelfbouwfabrikaat maar het werkte perfect