springen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Jennifer_

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 07:33

Hoihoi!

Ik spring wel eens met mijn verzorgpaard, vind ze harstikke leuk en is er ook lekker enthousiast over

soms ook iets té ... ze stormt dat met een noodgang (overdreven dan wel ) op die hindernis af .. ja, ik kan dr wel inhouden natuurlijk, maar dat is niet altijd even makkelijk bij ches! Als het aan chesney ligt wint ze wel met de snelste tijd ze is klaar met de eerste hindernis en rent zo op die andere af! wie heeft er een tip om een paard ietsjes langzamer op de hindernis af te laten gaan zodat het wel stuurbaar is?

xxx
Jennifer

Ilsuuuh

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:28

hmmmz dit komt mij zeer bekend voor hahah

wat je kan doen om je paard rustiger over de hindernis te krijgen!?
je kan vanuit stap naar de sprong toe rijden en 2 meter voor de sprong aandraven, je kan ook gewoon der naar toe draven en op het moment dat jij merkt dat hij te snel der over heen wil gaan draai je ee volte, net zolang tot dat hij weer rustig is, als hij dan weer rustig is kan je hem belonen door (RUSTIG) over de sprong heen t rijden! hoop dat je hier wat meehj kan als je meer wilt weten kan je wel ff een PB sturen, heb wel ervaring met zulk soort paarden die TE blij zijn als ze mogen springe!!! SUC6!

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:59

en heb je al wat geprobeert???/

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:15

Met het eerste Wat Ilsuuuh Zei, Ben ik het eens, Van stap en dan aandraven 2 meter ervoor, maar voor de sprong wegtrekken vind ik maar niks

Veel Succes

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 17:06

met te snel heb ik ook geen problemen, t is dat als ze onregelmatig gaat en té hard,, ze is een keer op het verkeerde moment in galop gegaan en struikelde dus zo ongeveer over dat balkje (dat rolde er wel af hoor! daar niet van) Ik zal kijken of het lukt