Phynix schreef:Of het klopt wat die man zegt
Man? Wie heeft het over een mand?
(maakt verder niet uit hoor).
Maar die persoon zei dus gewoon als je paard stapt (dus gewoon stappen, zonder dat jij iets vraagt, bv. gewoon in de weide ofzo als die vrij loopt
) en die zet dan z'n achterhoeven niet in de afdrukken van z'n voorhoeven dan loopt die op de voorhand en gaat je paard medische problemen krijgen enzo ...
Ik weet niet of je hier dingen van ergens anders mag quoten ofzo, als dat niet mag moet een mod dit maar verwijderen, maar dit is dus letterlijk wat die persoon heeft gezegd:
Citaat:
Nou wat me net opvalt met dat jij over de achterhand spreekt is dat de achterhand precies hoger gebouwd is dan de voorhand, wat wil zeggen dat dit paard zijn achterhand niet voldoende onder plaatst en zijn voorhand meer belast. Dit zie je dan ook duidelijk op foto1. Het paard (en dat geldt voor elk paard) zou bij het stappen met zijn achterhoef in de afdruk moeten stappen van zijn voorhoef. Nou ik kan niet oordelen natuurlijk over de foto's, ze kunnen ook op het verkeerde moment getrokken zijn. Nou een paard dat niet instapt zoals men dat zegt, kan later gebreken krijgen in de rug zoals arthrose, of het paard kan door een verkeerde beenzetting hoefkatrolonsteking krijgen.
Dat met die achterhand had ermee te maken dat iemand foto's had laten zien van een tinker en dan zei iemand dat het waarschijnlijk geen tinker was omdat die geen "kont" van een tinker had .. Dus dan vroeg die wat wij ervan dachten .. (heeft verder niks met dit onderwerp te maken maar dan weten jullie hoe deze persoon bij die achterhand komt
)