Bijvoorbeeld als ik wil gaan rijden haal ik eerst altijd Santos, mijn pony, uit de wei. Lady staat dan al helemaal te flippen in de wei en rent keihard heen en weer voor het hek. Als ik kom kijkt Lady dan echt zo van "AAAH! Iemand komt me redden! Ooo ik ben zó dankbaar!".
Het is nu wat minder, maar ik heb ook wel eens gehad dat als ik terug kwam van het rijden dat Lady dan helemaal dampend op stal stond van het zweet, echt kletsnat - een half uurtje op stal staan is voor Lady dus eigenlijk vermoeiender dan een half uurtje redelijk zwaar werk doen.
Maar wat kan ik er aan doen dat Lady rustiger is op stal? Want ik vind het zo ook wel een beetje zielig. En ze is al de jongste niet meer, 20 jaar. Niet dat haar conditie zo slecht is - ze lijkt meer op een 8-jarige! - maar af en toe als ik Lady niet hoor hinniken of heen en weer hoor lopen als ik de schuur in loop met Santos, ben ik ook wel eens bang dat ze dood is neergevallen. Niet dat die kans zo groot is maarja.
Iemand tips?
Het is trouwens geen optie om er een paardje bij te kopen die bij haar kan staan.

) en tot Spike weer 'veilig' thuis is, en dan lijkt ze zo opgelucht. Als ik bijv. met Tess weg ga en Spike blijft thuis, dan hinnekt ze wel omdat Spike niet mee is, maar in mindere mate omdat ze dan aan het werk is en dus afleiding heeft.