ruitersbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ruitersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:10

hallo het is een domme vraag
-maar wat heb je aan een ruitersbewijs?
-en hoe oud moet je ervoor zijn om het te halen?
-en moet je er goed voor kunnen rijden?

ik van jullie te horen

Mocca

Re: ruitersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:34

Met je ruiterbewijs mag je rijden in sommige gebieden waar het verplicht is (delen van de veluwe enz.). Er is volgens mij geen minimumleeftijd, maar 12 jaar wordt aanbevolen. Je moet er redelijk voor kunnen rijden, stap draf galop, zonder beugels en met één hand, 60 cm. springen, buitenrijden e.d.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:37

In sommige gebieden (idd veluwe) heb je er een nodig en het is handig als je misschien een keer een paard wil huren.
Maar verder heeft het eigenlijk geen toegevoegde waarde.

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:58

je bent ook verzekerd dan

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:18

Verzekerd ben je sowiezo. En in de meeste gebieden waar het ruiterbewijs verplicht was is dat inmiddels afgeschaft omdat de KNHS geen geld in onderhoud van de ruiterpaden wilde steken maar wel al het geld van de ruiterbewijzen int.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:53

Ik vind een ruiterbewijs geen toegevoegde waarde hebben. Verzekerd ben je al via je WA, vraag maart na bij je verzekeringskantoor.
Het is ook geen garantie dat ruiters met ruiterbewijs zich beter gedragen dan ruiters zonder. Dat is nl. een kwestie van mentaliteit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:02

oke bedankt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 06:32

Ik moest het halen omdat ik veel bij ons (Hilversum) op de hei rij,en daar moet je dus het ruiter bewijs hebben,anders krijg je een boete...

Je leert ook de verkeers regels te paard,en je moet ook een proef op de weg afleggen met het ruiterbewijs,dus niet alleen in de wei.
(wij moesten in de wei,omdat de bak te klein was geloof ik...)
Verder is de theorie het moeilijkst,je moet een enorm boek door werken,en je bent bijna dieranarts als je alles hebt geleerd uit het boek..
Ik had gelukkig maar 3 vragen fout,maar ik heb er ook 2 gegokt...

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 07:27

Inderdaad in sommige gebieden moet je een ruiterbewijs hebben om te mogen rijden
Het is ook voor jezelf veiliger om met ruiterbewijs te rijden, al is het maar omdat je wat meer weet over de regels enzo