rubbertje rond bit....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

rubbertje rond bit....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 12:12

hallo!
mss een domme vraag maar waarom rijden sommige mensen met zo'n rond rubberen schijfje aan de zijkant van hun bit?

ik bedoel dit:
Afbeelding

rensju

Re: rubbertje rond bit....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:00

zachter voor de mondhoeken en zodat je het bit niet door de mon heen kunt trekken...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:13

Wordt eigenlijk alleen gebruikt bij watertrensjes. Hierbij is het mogelijk dat de huid van de mondhoek tussen de ring van het bit en het mondstuk komt (omdat een watertrens losse, draaibare, bitringen heeft). Ter bescherming hoor je er dan zo'n bitrubber tussen te doen. Bij een bustrens of D-trens is het onzin om een bitrubber te gebruiken.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:17

Ibbel schreef:
Wordt eigenlijk alleen gebruikt bij watertrensjes. Hierbij is het mogelijk dat de huid van de mondhoek tussen de ring van het bit en het mondstuk komt (omdat een watertrens losse, draaibare, bitringen heeft). Ter bescherming hoor je er dan zo'n bitrubber tussen te doen. Bij een bustrens of D-trens is het onzin om een bitrubber te gebruiken.

tenzij de verbinding tussen de ring en het bit slecht is (beschadigd, ruw) dan zou het ook daarbij kunnen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:19

In dat geval zou ik een nieuw bit kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:22

idd

En voor gebruik omdat je het anders door de mond trekt
dan zou ik eens gaan kijken naar je hulpen die je met je hand geeft, die zijn dan verre van zoals het hoort

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:23

kheb onderlaatst een nieuwe watertrens gekocht maar hierbij waren de gaten waar de ringen doorheen gaan slecht afgewerkt, ( het is dta het een speciaal bit was wat ik nergens anders kon vinden) dus was dat de enige oplossing