Waar een strandrit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

Waar een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 15:22

Een vriendin van mij en ik willen binnenkort een strandrit gaan maken met onze eigen paarden. Maar aangezien wij niet uit die buurt komen willen wij graag weten waar we dat het beste kunnen doen. We moeten namelijk ook onze trailer kwijt kunnen en een keer ergens lekker wat eten en drinken is natuurlijk ook niet vervelend. En voor de paardjes wat drinken dat is ook zeker niet onbelangrijk.

Wie kan ons tips geven, hoe / wat en waar....

Sjonniej

Re: Waar een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:21

Hier in Hoek van Holland.
Makkelijk naar toe te rijden; Men volgt borden R'dam, daarna Hoek van Holland, aan het einde van de dijk rechtdoor en je bent er.

Grote parkeerplaats, áltijd ruimte, zelfs in het hoogseizoen om 2 uur 's middags. Dus je staat niet hutjemutje tegen alle andere auto's aan. Klein reastaurantje erbij. Parkeren is gratis na 18.00 in het hoogseizoen, daarna 24 uur gratis.

Je mag het strand weer op vanaf 1 oktober, anders wordt het na 7 uur. Je zit met 50 meter op het strand of in de duinen. Veel paden door de duinen, maar veel zijn wel redelijk zwaar.
Als je de ebstand opzoekt, heb je een heel breed strand, met zeker 50 meter breed hard zand.
Geen stuwdammen.

Wat wil je nog meer weten? Volgens mij zit er buiten bij het restautantje een kraantje voor paarden/honden water.

loveyaliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:29

scheveningen
je kan bij het zwarte pad parkeren dat staat alshet goed is ook wel goed aangegeven en vanaf daar zit je binnen 2 minuten op het strand. als je dan richting kijkduin rijd en eerste afslag de duinen ingaat kom je vanzelf bij boerderij meijendel waar stallen voor de paarden zijn en een pannekoekhuisje.
mocht je meer willen weten dan kan je pben en kan ik een meer uitgebreide beschrijving geven

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:30

Schoorl! (Noord-holland) Je kan parkeren bij een manege waar een parkeerterrein is dus, en via de duinen naar het strand dat ongeveer een uur heen rijden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:09

Oostvoorne, autostrand. Altijd een lege parkeerplaats, en maar zelden mensen te zien! Heerlijk strand!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:20

Bij mij van stal vandaag gaan ze regelmatig naar Oostvoorne en dat bevalt echt super. Je moet idd wel goed de getijden in de gaten houden en even na kijken zodat het eb is en je lekker veel strand ter beschikking hebt.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 20:10

Is het op die plekken ook mogelijk om een stukje met je paard het water in te gaan (tenminste als die watjes dat durven )

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:14

Gut Solide, moet je dat nog vragen .

De trailer kan hier ook staan .

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 20:44

Hahaha, ik had het al een paar keer bij de balers gevraagd, maar waarschijnlijk had je er overheen gelezen. En ja we hebben straks die trailer dus zullen vanalles gaan proberen Heb er echt super veel zin in om lekker naar het strand te gaan met de paarden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:49

Ik heb afgelopen 2 weken niet zo goed bijgelezen inderdaad dus ik had je vraag gemist .

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 21:22

Maakt ook helemaal niks uit, maar we gaan ook zeker jouw kant op komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 09:29

Bij Oostvoorne kun je ook gewoon het water in...

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:13

ik ben van de zomer naar oostvoorne op vakantie geweest, maar was op het strand zelf zo uitgereden.

en daarbij moet je bij hjet autostrand oppassen op sommige delen want het is van de zomer nieuw zand opgespoten en dan zak je soms weg.

de stal waar ik stond was er al een paard vast komen te zitten, en toen we klein stukje door 15 cm hoog water draafde kwam een van de paarden met zijn been in een kuil die je niet zag en hij rolde zo om met ruiter en al.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:40

Rij altijd bij Wijk aan Zee het strand op.
Ruimte genoeg om te parkeren.
En ook strand genoeg daar