Verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 14:26

Hallo

Ten eerste: Ik weet niet of dit hier goed staat, anders moet het maar even verplaatst worden

Een beetje een dilemma hier. Morgen gaan een kennis en ik naar een concours met mijn leasepony. Die kennis doet mee op haar omdat ze niet op haar eigen paard mee kan doen.

Nu hebben we de eigenaresse van de pony om toestemming gevraagd, en zij vond het wel oke dat we haar meenamen (Kennis' trailer)

Nu zitten we met de vraag: Stel er gebeurt onderweg wat. Onder wiens verzekering valt dat dan?

De eigenaresse is momenteel op vakantie, en mijn ouders (zelf minderjarig) willen niet tekeken voor het feit dat de kosten, als er wat gebeurt, in ieder geval niet op die kennis verhaalt kunnen worden.

Vraag is dus, hoe zit dit nu wel?
Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer, dus wie weet de oplossing?

Groetjes [naam]
(Ik zal nog wel wat belangrijke details vergeten zijn, maar mochten die van belang zijn, hoor ik het wel)

Frantic

Re: Verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:40

Als je met de trailer aan de auto gekoppelt schade toebrengt aan een ander, dan betaals de autoverzekering van de trekkende auto.
Maar niet de schade aan de gehuurde of geleende trailer, daar zal kennis je wel een contract voor aanbieden.

Schade aan het paard valt hier ook buiten, die wordt alleen vergoedt als het paard zelf verzekert is.

Dan heb je eventueel nog de AVP, maar die betaald niet de schade aan het paard want dat is in verzekeringstechnische zin je eigendom op het moment dat je toestemming hebt om het mee te nemen.

Als je op het paard zit en je maakt brokken kun je de schade die je toebrengt aan derden wel verhalen op je AVP.

Goed dat je er van te voren over nadenkt, als je nog iets specifieks wilt weten dan hoor ik het wel.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 15:52

Hee bedankt. Het paard zelf valt volgens de eigenaresse onder haar WA verzekering (of een van die andere, ben slecht met die namen)

De trailer wordt getrokken door die kennis, die het paard dus meeneemt voor haarzelf, zij rijdt er op. De auto is ook van haar (Of haar ouders), dus in principe moeten die kosten, als er wat gebeurt, door de verzekering van hun auto gedekt worden? Ook al is het niet haar eigen paard?

En schade aan het paard? Door wiens verzekering wordt dat dan betaald? (Auto + trailer dus door autoverzekering)

We gaan er dus van uit dat er niks gebeurt, maar omdat deze situatie nogal krom in elkaar zit (Meedoen op vriendin dr leasepaard, als eigenaresse op vakantie is), vroegen we het ons even af.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:04

Nee: trailer en auto moeten beide apart( all risk) verzekerd zijn, in geal van schade aan de auto of aan de trailer!
Trailer apart en auto apart.
Alleen de schade aan derden( de tegenpartij) wordt betaald door de verplichte WA verzekering van de auto. Ook als de trailer schade maakt aan de derde( denk aan achteruit tegen een geparkeerde auto rijden.)

Ik dacht dat je de trailer bij Kennis( groot aanhangwagenbedrijf) huurde. Als hij van EEN kennis is moet je vooraf afspreken wie de schade aan de trailer betaald. Ook als bijvoorbeeld alleen jouw paard schuld zou hebben.