Veel zand in de vacht..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

svenlOver15

Veel zand in de vacht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 10:19

mijn pony heeft heel veel zand in zijn vacht, dat komt doordat hij overdag in een soort paddock staat want we hebben geen gras. Hij rolt ook regelmatig. Hoe goed ik ook poets, het zand krijg ik er niet uit.. heeft er iemand tips hoe ik het er wel uit kan krijgen..???

Pattypaard

Re: Veel zand in de vacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:54

met water afspoelen?(zonder shampoo dus)
Nike rolt elke dag wel een paar keer in het zand daar in de wei en soms zit ze gewoon echt zo vol met zand dat ik er geen dekje/zadel op wil leggen omdat dit denk ik gaat schuren>wondjes
In de zomer heeft ze dat gelukkig niet zo erg maar vorig jaar in de winter wel.
Toen pakte ik een beetje water en spons als het niet zo erg koud was en maakte haar dus een beetje nat(lees:meer vochtig) en ging er dan met bijv. keukenrol/oude handoek overheen dat pakte het zand dan op.
Zou je misschien ook eens kunnen proberen
En als ze dit in de zomer ook heeft (heeft ze maar heel soms) dan gewoon met de tuinslang afspoelen is direkt ook verkoeling (daarna ging ze wel weer nat rollen in het zand maar dat droogt het op en viel het zand er zo weer vanaf)

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:33

Gewoon er af spoelen met water, en elke dag nadat je pony in de paddock is geweest poetsen dat verminderd al dat zand in de vacht ook al

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:54

Als je lauw water gebruikt kan je afspoelen of anders kan je babydoekjes gebruiken

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:38

Ik poets altijd als mn paard erg stoffig is met een stoffer (van stoffer en blik ) Gaat supergoed, komt echt heel veel stof ermee uit, maja...alles zal je er met alleen poetsen niet uit krijgen. Dan moet je idd gaan wassen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:12

wassen en inspuiten met equistar?

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 15:21

ik was hem al heel vaak, vooral in de zomer.. en het helpt niet..
gister zei iemand tegen me, je moet hem stofzuigen! maar of dit nou wel zo'n goed idee is....................

Is er verder helemaal niemand die nog iets weet..?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:40

In het circus deden we de paarden ook elke dag met de stofzuiger af. Eerst even snel rossen, dan stofzuigeren en nog even met een gewone borstel na doen. Dat ging echt super, de paarden waren er dan ook helemaal aan gewent.
Helaas heb ik op de wei geen stroom dus kan ik nu niet meer stofzuigen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:45

Ik weet niet wat voor paard je hebt en of het mooi is maar misschien kan je hem scheren ofzo? of een dunne deken zodat hij niet zo vies word?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:12

er bestaat een paarden stofzuiger dus je kan dat best gaanproberen. met poetsen en babysdoekies enzo kom je niet ver. en hem elke dag wassen wordt je ook niet vrolijk van...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:15

Ik doe het gewoon met een rubberen rosbostel, gaat er prima uit, zolang het zand droog is

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 19:27

Maare, maakt het trouwens zoveel uit dat er nog wat zand tussen de haren blijft zitten?? Mij iig nie, stoffig blijven ze sowieso wel als je ze niet onder dek zet... tis en blijft een paard, en die van mij mag gewoon paard blijven, 'k zou dr om deze reden niet onder dek zetten of scheren...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:00

mijn verzorgpony zit ook altijd helemaal onder het zand. dit komt omdat ik hem na het rijden afspuit en hij daarna lekker mag rollen en vervolgens het land in mag.
De volgende dag is het gewoon een kwestie van goed poetsen, hij heeft verder nog nooit ergens last van gehad door het zand. oftewel: goed poetsen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:08

Zo'n borstel met van die extra lange haren werkt ook heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:13

Met zulk soort borstel

Afbeelding
Bij elke streek over de vacht, in 1 beweging door halen over een ijzeren rosborstel die je in je andere hand hebt.

Afbeelding
Dan wrijf je niet steeds het zand naar een andere plek op de vacht, maar komt het in de rosborstel terecht.

Deze klop je regelmatig uit op de grond.