Zadel versturen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bamburi

Zadel versturen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 09:40

Heeft er iemand al wel eens een zadel over de post verstuurd?
Hoe kan ik het zadel het beste inpakken of waarin stoppen?

Nog meer tips zijn altijd welkom

Suus

Re: Zadel versturen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:43

Ik heb wel eens een zadel verkocht en per post verstuurd. Ik heb toen een grote doos gepakt en het zadel daarin gelegd en de plaats opgevuld met oude kranten. Dat ging goed.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:43

Als je geen grote doos hebt kun je misschien vragen bij de plaatselijke electrowinkel waar ze wasmachines en zo verkopen of ze nog grotere dozen voor je hebben.

Bamburi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 10:01

Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht
Bedankt voor de tip!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 10:18

Goeie stevige doos nemen , en zadel "zwevend" verpakken.
Dus zodat het zadel helemaal omringd is door schuimpjes of bvb verfrommelde kranten inderdaad , zodat hij schokbestendig verpakt is en nergens de zijkan van de doos raakt , ook niet als het pakket neergeploft wordt.

Het beste kun je verzenden onder extra aansprakelijkheid of aangetekend. Dan heb je tenminste nog recht op een vergoeding tot zo'n 500 euro , als het zadel beschadigt of kwijt raakt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:38

Ik heb in febr. ofzo mijn zadel naar Frankrijk verstuurd, zonder extra aansprakelijkheid ofzo.. Heb het zelfs niet eens in een doos gedaan, maar van dat zachte spul eromheen, en toen vuilniszakken eromheen, en die helemaal ingetaped...
Het is goed gegaan, hij is heel aangekomen, maar ik besef nu wel, als iemand hem neergegooid zou hebben, en er zou iets zwaars opgevallen/gegooid zijn, dat de boom dan best wel eens had kunnen breken....
Zo doe ik het in elk geval nooit meer!
(het zadel is inmiddels weer heelhuids terug, meegekomen met mijn paard, die uit Frankrijk kwam )

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:42

ik heb mn vorige zadel met de voorkant op een sjabrak gelegd, die is er bij gaf! is heel goed gegaan! achteraf natuurlijk veel te weinig bescherming...