Ik ben benieuwd of er mensen nog verplan zijn om bij een paard van handelstal wlm te kijken ?
OF te De handelstal van willem. Deeze stal zit in dordrecht op het eiland.
Mensen please doe dit niet,, Hoe lief de paarden daar ook zijn ze mankeren bijna allemaal stuk voor stuk wat. Ik heb gehoord ( van zeer betrouwbaar persoon) dat hij vele slachtpaarden op staat te wachten bij de slacht en ze daar opkoopt. De meeste paarden verkoopt hij dan in de winter omdat je dan moeilijk kan zien of ze wat mankeren en dit bedoel ik dan met met astma etc. dampigheid ..
Dat deze wlm de paarden op wacht bij de slacht vind ik echt te gek van worden. Je kan denken van ja maar dan krijgen die paarden een beter leven ofzo. Maar bijna alle paarden die daar vandaan komen mankeren wat of zijn super super oud.
Waarom waarschuw ik jullie?
Ons paardje die ik samen deed met iemand hadden wij nog geen 9 maanden, die hebben wij gister in moeten slapen. Willem verklaarde dat hij gezond was 15 jaar oud was en dat die gekeurd was maar nooit de papieren gekregen dom dom dom,
2 weken geleden is ozzy erger ziek geworden hij kuchte wel is maar dat leide nergens toe. Tot 2 weken geleden werdt het zo warm elke keer heeft die het erg benauwd gekregen stond als een gek dag na dag te pompen ook al stond die heel de dag stil, Hier uit bleek bij de DA dat zijn longen vol astma was en dat zijn leeftijd geen 15 was maar 25 misschien nog wel ouder
De leeftijd intereseerde ons al niet meer, want we waren blij met hem en hij moes beter worden. Na een week pretnison kreeg hij er een infectie bij op zijn longen. Na 2 dagen antibiotica mocht het niet meer baten. Ozzy werdt nog zieker at al 2 a3 dagen niet.. De DA kwam weer en we hebben moeten besluiten dat hij ingeslapen moest worden .
NU denken jullie misschien van ja maar dat ken elke keer een keer bij een handelstal gebeuren. We hoorde van onze DA dat ozzy het vierde a vijfde paard was dat van deeze stal af kwam die in geslapen moest worden.
De 4de a 5 de in DIT half jaar.
Arme mensen en paarden .
Ik hoop dat jullie na dit lezen toch van gedachten kan brengen om daar geen paard te halen.
Bedankt voor het lezen.
Ps : niet alle paarden hoeven uiteraard wat te hebben maar ga er van uit dat 90 % wat mankeerd