Reactie gehad op advertentie via internet, betrouwbaar??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek_

Reactie gehad op advertentie via internet, betrouwbaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 21:54

Ik zal het even proberen uit te leggen; mijn paard staat te koop op internet. Via sporthorses.nl en marktplaats. Nu heb ik via sporthorses een reactie gehad van een vrouw. Ze is geinteresseerd. Het is trouwens in het engels dus zal misschien wel uit Engeland komen, dat weet ik niet eens. Haar eerste mailtje vroeg ze of hij in een goede conditie was en de prijs, en begon ze al meteen over 'shipping' en dat dat geen probleem zal zijn.
Nou, ik heb antwoord terug gestuurd, hij is in goede conditie enz blabla. Nu heb ik vanavond weer een mailtje terug gekregen dat ze hem wil kopen. En voor dezelfde prijs als wordt gevraagd. Het was een onduidelijk mailtje met een beetje (voor mij ) onbegrijpelijk en volgens mij niet helemaal kloppend engels. Maar ok, dat kan. Nu vertrouw ik dit niet helemaal:

Concerning Payment will be made via a cashier check of E10.000 by a client of mine in the state an amount oweing, so she said it can only be issued on a check and it can be cashed at any local outlets in your area

Wat ze dus zegt is dat het alleen overgemaakt kan worden met een check? Maar is dit zo, want volgens mij moet dat toch ook kunnen gewoon via de bank overmaken?
En ze heeft het paard niet eens gezien, alleen 1 foto! Moet ik dit vertrouwen of niet?
Ik heb inmiddels wel gecheckt of de organisatie waar ze het over heeft bestaat, en dit is zo
Ook staat er nog een of andere vage berekening bij die niet eens klopt ghehe..

Maar ik heb zo mijn twijfels omdat ik niet eens weet wie ze is, waar ze vandaan komt, en dus: waar mijn paardje terecht komt!!
Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee of wat denken jullie hiervan?? Hoe moet ik hierop reageren?
Vast bedankt voor jullie hulp

whisperramse

Re: Reactie gehad op advertentie via internet, betrouwbaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:57

ik zou het voorstel afblazen
ik heb al gehoord dat mensen een cheque krijgen, zij moeten de transportskosten betalen, en blijkt dan dat die cheque niet geint is.
als ik in jouw plaats was, zou ik niet meer reageren.
laten zitten, die zooi.
jouw paard staat ergens waar je niks vanaf weet, je hebt je geld niet, en bent ondertussen ookal een paar euro's armer

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:03

niet doen, ik heb in die korte tijd op Bokt al veel van deze verhalen gelezen!

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:06

niet doen ik heb dit ook meegemaakt met mijn pony bel voor de zekerheid het knhs op want die sporen al die mensen op omdaty er steeds meer mesne slachtoffers van wordenje weet natuurlijk nooit ckr maar de kans is wel groot als ik jou was niet doen want wij hebben er ook veel armoede mee gekregen p.s. in de paard en sport heeft er nog een stukje over gestaan

Patriesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:07

Niet verder op in gaan! Hier heeft volgens mij zelfs al een artikel over in een krant of tijdschrift gestaan. Het gaat deze mensen om de verzendkosten. Die moet jij gaan betalen aan een door hen aangegeven transporteur, en daarna hoor je er nooit meer iets van. En die rekening kan behoorlijk in de papieren lopen. Iets in die geest is deze constructie. Al veel mensen lijken hierdoor gedupeerd te zijn.

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:10

bij ons was het zo de pony was 6000 en we kregen een cheque van 7000 en we moesten 1000 aan die schipper ofzo geven en de rest houden en de knhs zei dat die cheque niet nep was maar ze konden het geld naar bijv. 2 maanden weer terug storten op hun eigen rekening dus je bent 1000 euro kwijt en je PONY.en dat wilt natuurlijk niemand

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:14

Inderdaad. je bent dan een maand ofzo later je pony kwijt en die 10.000 euro.
Ze storten namelijk een bepaald bedrag en jij moet dan een deel daarvan aan iemand geven je brengt je pony weg en een poosje later storten ze het bedrag weer terug.

NOOIT op in gaan.

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:18

ik denk dat je nu wel weet dat je niet naar dei vrouw moet verkopen

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 22:38

Hmm jah..het zijn inderdaad niet zulke positieve dingen.. Maar bij de mensen die dit ook hebben meegemaakt kregen jullie dan ook via mail en zo snel al beslist? Zijn er ook mensen die er wel goede ervaringen mee hebben?
En volgens mij als ik diep terug denk in mn geheugen heb ik ergens wel iets over dit onderwerp gelezen jah...en stond toen volgens mij ook een namenlijst bij, of het was iets anders, kan ook.
Maar ik denk dat ik hier dan maar niet meer op moet reageren...

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:44

Heb dit verhaal ook al vaker gehoord. De mensen die het paard willen kopen hebben binnen hele korte tijd besloten dat ze hem willen hebben. Zonder bezichtiging of iets. Alles gaat via de email.
Ik zou het niet vertrouwen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:47

NIET DOEN. Is een hele bekende truuk.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 22:56

Ik heb het mailtje nog eens een paar keer doorgelezen en het klopt inderdaad precies volgens het verhaal:
Van wat ik eruit begrijp stuurt zei een check van 10.000 euro. Daaronder heeft ze een berekening gezet: ( die niet klopt, maargoed)
paard 4900
extra fund 100
wire fund 120
total 4920

en dan staat eronder: remaining fund to wire to my shipper: 5080
10.000 - 5080 = 4920
Dus dan zouden wij en 5080 moeten betalen en het paard kwijt zijn!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:08

mijn schoonouders hebben precies hetzelfde gehad voor hun fjord... die wilde een check van 6800 sturen en daar mochten ze dan 1000 van afhouden en de rest was ook voor een contactpersoon, dierenartskeuring en transportkosten. hun hebben het zo doorgezet dat ze de check daadwerkelijk in handen hadden (ze weigerden te luisteren naar ons) het bleek van een man te zijn die steen rijk was en deneef van mijn schoonmoeder kende die vent dus. dus ja dan was het allemaal wel goed he, die man had nix verkeerds op zijn naam staan.

toen brachten ze de check naar de bank, die deden gelijk geheinmzinnig en moesten hem even nakijken. dat duurde een aantal dagen. uiteindelijk kwam eruit dat de check echt was, maar dat die meneer maar 68 euro er op had staan, ipv de 6800. dieneef van mijn schoonmoeder was notabene politie!!!! anyways... ze hebben aangifte gedaan. hoe hetverder afgelopen is weet ik niet... maar laat het iig niet zo ver komen, want hun waren echt stronteigenwijs en hadden bijna voor hun fjord moeten betalen om hem te verkopen!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:13

Niet doen idd, je hoort zoveel van die cheque-verhalen.
Maargoed, dat weet je nu wel denk ik

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:25

Ik heb ook een dergelijke mail gehad op een advertentie van mijn zadel.
Op mijn antwoord dat hij alleen per afhaling te koop was, kreeg ik niet eens meer antwoord.

Ik snap trouwens niet dat iemand er ook maar over denkt een paard op die manier aan totaal onbekenden te verkopen. Voor zijn geweten of zo i.p.v. aan de slager? Hier heb je toch totaal geen zicht meer op?

theaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:40

Nou je bent dus gewaarschuwd. Ik heb ook een dergelijke reactie gehad op een advertentie van mijn paard. Uit Engeland. die mevrouw mailde dat ze hem ongezien met cheque wilde kopen. Wie koopt er nu ongezien een paard. Dan weet je toch dat het niet klopt!

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:06

ik heb er ook al veel onvergehoord, echt niet op ingaan

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 11:30

Ik ga het ook echt niet doen hoor! Wil toch eigenlijk wel heel graag dat als mensen het paard willen kopen, dan komen kijken. Dan weet je ook met wie je zaken doet en dus het belangrijkste waar hij terecht komt!!