"Opkoper" van paarden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

"Opkoper" van paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 21:53

Ik heb momenteel een 5-jarige merrie staan. Zéér goede papieren enzo maar door het vele schoolwerk krijg ik het niet meer gecombineerd en daarom verkoop ik haar. Ze staat nu al een tijdje te koop maar eigenlijk met weinig reactie op de advertenties. Terwijl het eigenlijk een heel goed paard is.

- merrie
- 5 jaar oud
- BWP papieren: Perhaps van Berckenbroeck x Irish Taxi xx
- bruin
en ze kan heel goed in vrijheid springen ook heeft ze mooie gangen.

Omdat niemand op de advertenties reageerd ben ik opzoek naar een "opkoper" van paarden. Ze gaat ook tegen een degelijke prijs weg: 1500€.

Kennen jullie zo iemand?? Het paard staat in Limburg (België).

Hoop snel reacties te krijgen!

Alvast bedankt!!

Urielle

Re: "Opkoper" van paarden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:12

Ik weet niet hoeveel je al hebt geadverteerd maar een vijfjarige moet toch te verkopen zijn? Hoe hoog is ze, wat heeft ze gelopen (evt. trainingsniveau) en heb je een foto?
Ideeen om te adverteren: kapaza, marktplaats, marktplaza, paardensport.tweedehands, hier op Bokt, sporthorses, de koopjeskrant, de Vondst.

Een handelaar koopt alleen als hij verwacht dat het snel weer te verkopen is dus het moet een aansprekend paard zijn dat heel braaf is. Verwacht niet dat je er al te veel voor krijgt, voor mijn KWPN-er die M2 heeft gelopen en echt superpapieren had wilden ze maar 3000 Euro geven omdat het een vrolijk paard is (durft een vreugdebokje te geven maar niks spectaculairs). Uiteindelijk is hij particulier voor het iets meer dan het dubbele weggegaan dus was ik blij dat hij nog iets langer heeft gestaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:17

een gezond 5 jarig paard zonder gebreken de netjes loopt moet goed te verkopen zijn, zelfs voor het dubbele dus ik vind het heel vreemd dat je weinig reactie's hebt.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 07:01

Ik heb de merrie al op verschillende site's gezet gelijk Kapaza, marktplaza, hebbes, marktnet, adverteergratis,... .Ze is heel braaf en aanhankelijk. Alleen is ze nog onbeleerd maar we kunnen haar dan wel als dat gewenst is zadelmak afleveren.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:49

Klinkt wsl heel gek, maar misschien moet je wat meer geld vragen?

Ik zou namelijk zelf ook niet gaan kijken voor een 5-jarige met papier met iig gemiddeld talent voor de sport als ze er zulk geld voor vroegen. Als ik het paard en de mensen niet zou kennen zou ik bij zo'n prijs toch wel heel erg het gevoel krijgen dat er wat mis is met het paard...

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 00:07

Komt denk ik ook omdat ze weeft, mensen willen liever geen paard dat weeft.

Ik zag ook dat je zonder een foto adverteerd ,zou eens een mooie foto erbij plaatsen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 01:54

weeft??

Dat stond er niet bij??

Zoals ik al zei voor een gezond paard ZONDER gebreken kan je het dubbele met gemak vragen!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 09:03

Er is een topic: wat is er niet goed aan mijn advertentie! Lees dat eens door.
Dit topic lijkt op een verkapte advertentie.
viewtopic.php?f=13&t=438200

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:30

Een paard dat weeft is WEL degelijk een GEBREK hoor.

Ik heb een paard gekocht en die zou geen gebrek hebben.
Het klikte niet tussen ons dus na 3 maanden heb ik haar verkocht aan iemand in Belgie.
Ik kreeg haar 4 dagen later per transport weer terug omdat ze daar stond te weven.
(Ik heb het nooit geweten hoor)

De eigenaar waar ik haar van gekocht heb heeft haar weer terug genomen en ze is nu manege paard, hij kan haar niet verkopen als ze weeft..

Als je verstandig bent dan verkoop je je paard wel met de toelichting dat ze weeft anders krijg je haar net zo hard weer terug en je bent
VERPLICHT haar terug te nemen.
En alle gemaakte kosten zul je moeten terug betalen zoals dierenarts keuring etc.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:48

Maar wie zegt dan dat ze weeft? Ik zie het tenminste nergens staan.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:13

Ik heb de advertentie op gezocht bij marktplaza, daar staat het er wel bij dat ie weeft.

Super springpaard! MOET WEG!

Omschrijving Zéér mooie 5-jarige PERHAPS VH MOLENVONDEL x IRISH TAXI XX. Het is een merrie en is 1.64m groot. Hij heeft een bruine kleur. In vrijheid springt hij super. Ook mooie gangen. Ook kerngezond, wel een stalgebrek (weven).

MOET WEG WEGENS STOPZETTING HOBBY!!

Prijs: 1600€

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:59

vlasta schreef:
Een paard dat weeft is WEL degelijk een GEBREK hoor.

Ik heb een paard gekocht en die zou geen gebrek hebben.
Het klikte niet tussen ons dus na 3 maanden heb ik haar verkocht aan iemand in Belgie.
Ik kreeg haar 4 dagen later per transport weer terug omdat ze daar stond te weven.
(Ik heb het nooit geweten hoor)

De eigenaar waar ik haar van gekocht heb heeft haar weer terug genomen en ze is nu manege paard, hij kan haar niet verkopen als ze weeft..

Als je verstandig bent dan verkoop je je paard wel met de toelichting dat ze weeft anders krijg je haar net zo hard weer terug en je bent
VERPLICHT haar terug te nemen.
En alle gemaakte kosten zul je moeten terug betalen zoals dierenarts keuring etc.

Absoluut daarom zei ik ook: Voor een gezond paard ZONDER gebreken kan je het dubbele vragen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:14

Tja, een 5 jarige die niet zadelmak is en weeft...
Dan kan ik me voorstellen dat je niet veel reacties krijgt.
Ook handelaren zijn daar niet zo dol op.
Hoe komt het dat ze nog niet zadelmak is? Heeft ze veulens gehad? Dan zou het logisch zijn, anders zoeken mensen er vaak weer iets achter (dat het al geprobeerd is, maar niet ging bijv).
En weeft ze vaak, of alleen als het druk is op stal of met voertijd?
Succes in ieder geval.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 18:57

Ze weeft alleen een heel klein beetje wanneer er veel vreemde mensen bij haar staan. Maar in een open stal of op de weide doet ze het niet, bij bekende mensen ook niet. Ze is nog niet zadelmak omdat ik er nog altijd geen tijd voor heb gehad en veel met andere jonge paarden bezig ben en daarom ook geen tijd heb. Die paarden rijd ik voor mensen en dat brengt mij ook wat op.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:07

Ookal doet ze het maar heel weinig het is helaas een gebrek.
De van mij deed het alleen als je ging voeren..
Maar hij deed t dus was het een gebrek.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:54

amondi schreef:
Er is een topic: wat is er niet goed aan mijn advertentie! Lees dat eens door.
Dit topic lijkt op een verkapte advertentie.
viewtopic.php?f=13&t=438200

Juist.
Daarom mag je of een nieuw topic op EA openen om je paard te verkopen of in het hierbovengenoemde topic vragen wat er niet goed is aan je advertentie.

Hier een slotje.