Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Anoukie schreef:Het is me eigenlijk niet echt duidelijk wat je paard precies doet en wanneer... Doet ze het in stap of draf? Tikt ze de hoef aan, raakt ze het ijzer of...?
Je zou iig voor springschoenen aan kunnen doen, dat kan al helpen. Waarschijnlijk loopt je paard teveel op de voorhand en komt het aantikken daar ook vandaan, maar omdat de omschrijving imo nog vrij vaag is, is dat lastig te zeggen.
sandra1977 schreef:Als je paard op de volte met zijn li-achterbeen zijn li-voorbeen raakt zet hij zijn achterbeen niet goed genoeg onder de massa...als je paard goed gebogen door de volte loopt zou hij met zijn li-achterbeen richting zijn re-voorbeen moeten gaan, dan gebruikt hij zijn achterhand...
Ik ben hier zelf nu ook net een tijdje mee bezig om hierop te letten en krijg dan ook begeleiding met het longeren..begin nu ook echt te merken, ook onder het zadel, dat hij zijn rug veel soepeler kan gebruiken...
Verder tikt die van mij ook zijn voorhoeven aan...hij stapt erg ruim onder en is van voor nog niet snel genoeg om zijn voorbeen al verplaatst te hebben. Ik heb dit opgelost door met neoprene springschoenen te rijden. Nu laat hij zijn ijzers er tenminste onder zitten want die van hem zijn iets aan de ruime kant..daarnaast probeer ik hem dus goed van achteren te rijden zodat hij meer ruimte en snelheid kan maken om de voorbenen al uit de weg te zetten..
daantjuhhh schreef:juist..
Die van mij doet linksom ook telkens in galopaanspringen aan de longe.
Ze heeft last van haar rug en galop is haar makkelijkste gang dus maakt ze het zichzelf makkelijk door te galloperen.
Ik moet veel voorwaards neerwaards trainen met oponthoudingen om haar rug losser te krijgen.
Ik weet niet of dit ook het probleem van jou paard is aangezien ik haar niet zie lopen.
. Ik denk dat ik haar eens wat vaker ga longeren en graag longeer lessen wil krijgen. Iemand intresse om mij longeer les te komen geven? Hier in de buurt zijn maar heel weinig mensen die nog tijd hebben om les te geven.