manen trekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lievenr

manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 17:46

dit kan nu misschien heel dom overkomen wat ik nu ga vragen, hoe trek je het best de manen van een paard, onze fokmerrie staat altijd heel dik in de manen, en als we ze dan eens moeten vlekken zijn het vijna pingpong ballen die erop staan, en vermits ik nog nooit manen heb getrokken dus wie kan mij advies en/raad en tips geven met eventueel een afbeelding van hoe te doen

Qimm

Re: manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:59

Als de manen erg lang zijn kun je er beter alvast een stuk af knippen en het laatste eindje trekken. Uhm ja, en ik weet niet hoe ik op papier uit moet leggen hoe je moet manen trekken.

Urielle

Re: manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:23

begin bovenaan achter de oren. Kam met je trekkammetje een deel omhoog. Het deel wat overblijft (klein plukje!!!) draai je om je manenkam en dan trek je het met een korte snelle beweging uit. Het kan dus ook met je vingers maar dan krijg ik het niet uitgelegd. Dan kam je alles weer omlaag en herhaal je tot je de gewenste lengte hebt. Let op dat je goed vlak kamt anders krijg je happen erin. Officieel moeten de manen een handbreedte zijn, ik laat ze zelf iets langer.

Als je regelmatig de manen bijtrekt, worden ze wel dunner en zijn ze gemakkelijker te trekken. Niet knippen of snijden want dan worden ze dikker en dikker.