paard ziektenkosten verzekeren, wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

paard ziektenkosten verzekeren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:28

Ik zit eraan te denken om mijn paard tegen ziektekosten te verzekeren bij Amev-Hippo. Daar zit ze ook al in de uitgebreide verzekering.

nu zag ik op de site staan:
Uitgebreide ziektekostenverzekering € 150,00

met als uitleg:

Uitgebreide Ziektekostenverzekering

Kiest u voor een Uitgebreide ziektekostenverzekering dan worden de kosten vergoed van onderzoek en behandeling door een dierenarts en kliniek in Nederland en België.

Let wel, de schadevergoedingen die onder de ziektekostenverzekering vallen zijn dezelfde als de door u gekozen basisverzekering. Dit houdt in, dat op de ziektekostenverzekering uitsluitend schaden worden vergoed die ook op de basisdekking zijn verzekerd.

Voor vergoeding van veterinaire kosten komen in aanmerking alleen die kosten die worden gemaakt ter genezing en behandeling van het paard.

Eveneens:
De kosten voor verzorging en verpleging gedurende het onderzoek en de behandeling, tot een maximum van 30 dagen per opname;
Bijkomende kosten zoals röntgenonderzoek, genees- en verband middelen, bestralingen gedurende de behandeling en 2 x orthopedisch hoefbeslag per jaar.

De schadevergoeding bedraagt nooit meer dan de verzekerde waarde van het paard met een maximum van € 5.000,00 per jaar. Per schadegeval geldt een eigen risico van 25%, met een minimum van € 50,00. Vervoerskosten komen voor eigen rekening. Voor beide ziektekostenverzekeringen is een reeks van behandelingen voor één en hetzelfde schadegeval van dekking uitgesloten.

Nu is mijn vraag, betaal ik nu 150 euro perjaar en dan per behandeling een eigen risico van 50 euro of 25%?

Zitten hier ook foto's bij?

Is het intressant om deze af te sluiten of eigenlijk niet?

Javayo

Re: paard ziektenkosten verzekeren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:34

je betaald inderdaad dan jaarlijks 150 (op je huidige verzekering) en dan per behandeling heb je dat eigen risico.

Ik heb mijn paard ook uitgebreid verzekerd met ziektekosten. Voor mij was het ook juist voor de ziektekosten, want dat kan toch hoog in de kosten lopen. Ik vind het een prettig idee om die verzekering achter de hand te hebben. En of je dr goed aan doet, tja, het is te hopen dat het voor niks is, want je houd je paard liever gezond.

Ik zit zelf bij Interpolis. Dat kost ook jaarlijk 150 euro, maar dan is de eigen risico minstens 40 euro en 20 %.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:09

Let wel op of ze een clausule hebben dat het paard bij het bereiken van een bepaalde leeftijd uit de verzekering valt. Dan heb je kans dat je jaren premie betaalt en tegen de tijd dat je er "lol" van zou hebben er niets meer wordt uitgekeerd.

Ga er vooral zelf eens aan rekenen wat je aan medische kosten moet maken om het de moeite waard te laten zijn. Bedenk ook dat je niet tig keer een behandeling van duizenden euro's gaat laten doen, dat je dan misschien andere keuzes zou moeten maken.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:57

Ik dank God op mijn blote knieen dat ik Baduh toendertijd verzekerd heb. Anders sliep ik nu in een doos. Hihi. Het is hoe dan ook een aanrader, maar ze zijn in de afgelopen 3 jaar wel strenger geworden met eigen risico. Vaak een vast bedrag én dan nog een percentage eroverheen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:28

Bij Amev is het geloof ik 25% eigen risico, maar minimaal 50 euro. Dus als die 25% lager is dan 50 euro, betaal je toch 50 euro.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:57

Ik heb mijn vorige paard nooit verzekerd gehad voor ziektekosten. Van dat geld heb ik een mooie Welsh-Cob gekocht die overigens ook niet tegen ziektekosten is verzekerd.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 19:03

Ik heb die van mij alleen verzekerd tegen ongevallen.
Maar antwoord op je vraag, ze bedoelen er dus mee dat je een eigen risico hebt van 25%. Dus 25% van alle kosten zijn voor jou. Maar minstens betaal je 50 euro. Dus zijn de kosten 100 euro, betaal je gewoon 50 euro. Dus pas bij bedragen boven de 200 euro, geldt die 25% pas echt.