Wie heeft paard bij zich thuis staan of in de weide????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plotie

Wie heeft paard bij zich thuis staan of in de weide????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 12:05

ik zou graag de prijzen te weten komen van als je het voer en stro en hooi en dergelijke voor je paard koopt, als het niet op een manege staat maar op een weide (ff de prijs van de weide achterwege laten)

bijvoorbeeld hoeveel stro, de prijs, en hoelang je er ongeveer mee doet.. ik weet al van de inentingen hoefsmid enzo maar het voer stro hooi en dergelijke weet ik niets van af. kan iemand me helpen aljeblieft???

deedee19

Re: Wie heeft paard bij zich thuis staan of in de weide????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:07

Ik heb zelf een weilandje en een weiland dat ik gratis mag gebruiken. Ik laat eind van de zomer (sept ong.) hooi komen voor mijn fjord en shet. ca. 80 pakken en daar doe ik dan tot maart/april mee ongeveer. In de zomer staat er gras genoeg op de wei dus krijgen ze geen extra hooi. Hopelijk heb je hier wat aan.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:10

prijs van stro en hooi is hier denk ik 2,25 tot 4 euro per pak, ligt eraan waar je het koopt en van welke kwaliteit. Mijn paard eet 1 pak hooi in 1,5 a 2 dagen. Maar ik heb een reus... en hij wordt veel getraind, en wij hebben een schrale wei.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 12:47

oke dankjewel

het is gewoon omdat ik graag een paard zou willen maar moet meebetalen met mijn moeder zo per maand, maar op een manege is het te duur en daarmee dacht ik van op een weide (er zijn er ene paar in mijn straat waaronder 1 van 75€ te betalen per jaar . Maar ik moet een beetje info hebben over hoeveel de kosten zijn ongeveer per maand als je dan zelf voedsel moet kopen enzo.

erg bedankt

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:57

Voor stro betaal ik 1,15 per pak, hooi 2,25 en zo'n groot pak krijg ik voor €35. Ik voer 's winters 2 pakken hooi per dag of 1 groot pak in de 14 dagen.
Stro ongeveer 1 baal per dag (5 boxen) en voer... effe rekenen...15 kilo per dag....dat is 450 kilo in de maand, dat zijn 22,5 zak a €9... nou reken maar uit een hoop geld dus. En dan hebben we het nog niet gehad over het weghalen van de mest ong. €150 euro per jaar, de kunstmest op het land, en al dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:00

Het ligt er ook aan hoe groot je wei is en hoeveel je paard moet werken

Ik voer nu alleen maar een handje pavo vital bij per dag.

Ook in de winter duurt het bij mij erg lang voordat ik echt volop moet gaan bijvoeren.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 13:05

ok danku allemaal

ik heb nog geen paard en nog geen weide, maar als je genoeg gras hebt enzo, oeveel brokjes (pavo ofzo) moet je dan nog bijgeven als je dan ook hooi geeft (en stro in de stal een beetje) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:10

Dat ligt aan de hoeveelheid werk
hoe groot je paard is en de hoeveelheid gras

ik voer nu namelijk ook geen hooi bij en beide zijn ze meer dan dik genoeg

Stro, of vlas heb je ook weer minder nodig als ze 24/7 buiten staan

Dus persoonlijk vind ik het erg moeilijk om een richtlijn te geven

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 13:12

ahzo dus dat valt goed mee qua kosten dan... zonder de prijs van de weide erbij te tellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:14

Ook dat kan ik niet zeggen
als jij elke dag flink aan het werk gaat met je paard, je wei is helemaal kaal zodat je flink moet bijvoeren, word het een heel ander verhaal als bij mij.
Dan is onbeperkt hooi normaal en een kilo of 4 brok per dag ook

aangezien je dat allemaal nog niet weet, is er weinig te gokken hoveel je moet voeren