Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Hoop dus dat ie daar dan wel van onder de indruk is...
), de hond van de buurman vind het erg grappig om dan met de paarden mee te rennen (op jagen) en vervolgens te blaffen. Meerdere mensen op stal kunnen amper buiten rijden, waaronder ik...mijn paard mag ivm een spierblessure bijna geen spanning hebben. Met deze hond gaat ze natuurlijk heel gespannen lopen, dus ik kan al niet eens meer in de buitenbak rijden.
Breitling schreef:Ik zou gewoon iemand langs de kant zetten en zodra die komt een emmer water er over heen gooien, dan blijft ie vast wel weg
De eigenaar van de kat (ook een man) was erg blij dat we zijn kat dit pijnlijke gedrag hadden afgeleerd. 
want ik denk dat martin gaus alleen honden doet. maar het is het proberen waard, want die haan was hardleers, maar heeft uiteindelijk eieren voor zijn geld gekozen.
PeruaansePas schreef:Een waterpistool/plantenspuit en dat op zijn kop richten zal wel helpen. Verder kun je als je hem ziet springen je hand uitsteken (springt hij op de kont van je paard?) om hem in zijn sprong tegen te houden/op te vangen**. Als je dat 1 of 2x lukt is het vast over.
Een emmer vol water zal niet lukken want die is te lomp om ook nog te raken.
** Onze logeerkater had er een pootje van om via de bankleuning, via het kruis van mijn vriend (ligt onderuitgezakt op het midden van de bank) naar de andere kant te springen. Naar de vensterbank toe. Toen mijn vriend twee keer onverwachts zijn been omhoog deed en de kat midden in zijn sprong dus frontaal in botsing kwam met de knie van mijn vriend heeft hij het nooit meer gedaan.De eigenaar van de kat (ook een man) was erg blij dat we zijn kat dit pijnlijke gedrag hadden afgeleerd.
En aangezien de meeste katten niet van water houden...
Breitling schreef:eigenlijk moet je gewoon zeggen dat als zei dat beest niet van jou terrein kan houden ze hem wel binnen moet houden. Het is toch niet zo dat jij de katten van je buren op je terrein moet tolleren? Het is JOU terrein en jou buren moeten gewoon zorgen dat HUN kat daar niet komt.
Waratje schreef:Gooi gewoon een klets water over die kat (tuinslang is daarbij heel handig) en je bent klaar. Het is toch echt geen ruzie met de buren waard
maar onredelijk is het wel...