Marktplaats: gaarne ads van gecoupeerde trekpaarden weigeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Marktplaats: gaarne ads van gecoupeerde trekpaarden weigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:09

Heb zojuist een bericht geplaatst op Marktplaats forum: vraag en antwoord. Het couperen van paardenstaarten is verboden in Nederland en iedereen weet zo onderhand dat deze paarden even de grens overgaan, alwaar ze legaal gecoupeerd worden..... Voorts is het verhandelen van deze paarden weer niet strafbaar. Dat dit krom is, lijkt mij duidelijk! Zou Marktplaats er goed aan doen om advertenties van gecoupeerde paarden te weigeren? Wat vinden jullie?

Plaats anders ook even een bericht op het Marktplaatsforum, wie weet bereiken we hiermee dat dit soort advertenties niet meer geplaatst wordt!

Quarterh0rse

Re: Marktplaats: gaarne ads van gecoupeerde trekpaarden weig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:15

ja ik vind dit zeker wel goed, maar helaas houd je het toch niet tegen. Net als met honden gaat het couperen steeds maar door. tegenwoordig vinden mensen het niet erg om europa door te reizen en daar hun dieren te laten couperen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:18

Ja, het is vechten tegen de bierkaai.... Je ziet ook nog steeds keurig gecoupeerde jonge bouviers e.d. rondlopen. Ik kan er gewoon niet aan dat je dat een dier aandoet. Maar helaas, zo zijn er nog wel meer zaken die niet diervriendelijk zijn.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:36

Ik denk niet dat het veel zin heeft, op een andere manier blijft de handel in die beesten toch wel voortbestaan.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:39

Klopt, maar ik erger me gewoon aan die advertenties en ach, je moet ergens beginnen....

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:40

Ja maar dit is IMO dweilen met de kraan open.
Er zijn zoveel andere manieren waarop ze die paarden kwijt kunnen raken.
Alleen al op het internet kunnen ze wel op andere plaatsen terecht..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:46

Men had bij het verbod op couperen ook gelijk het bezit van deze paarden strafbaar ( die dan dus na het van kracht worden van dit verbod gecoupeerd zijn) moeten stellen. Mogelijk dat deze verminking dan eindelijk eens van het toneel verdwijnt... maar jammergenoeg werken de ambtelijke Europese molens niet of te langzaam.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:49

capraibex70 schreef:
Men had bij het verbod op couperen ook gelijk het bezit van deze paarden strafbaar ( die dan dus na het van kracht worden van dit verbod gecoupeerd zijn) moeten stellen. Mogelijk dat deze verminking dan eindelijk eens van het toneel verdwijnt... maar jammergenoeg werken de ambtelijke Europese molens niet of te langzaam.

en stel deze regel was erdoor gekomen, waar precies zouden al die duizenden onschuldig gecoupeerde ( staart) paarden heengaan?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:52

Kijk, daar hou ik van! Meningen waardoor je weer een andere kant op gaat kijken. Tja, daar heb je wel gelijk in.... Maar ik vraag me wel af, waar het grootste deel van de trekpaarden nu nog steeds naar toe gaat. Maar de vraag naar dit soort paarden voor recreatieve doeleinden neemt gelukkig wel toe.

triesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:05

Hoi,
Ik heb een bels met een gecoupeerde staart.
Dat was al zo toen ik haar kocht.
Ze is er wel aan gewend maar toch is het soms wel zielig hoor !
Bijv. het weren van vliegen is voor haar onmogelijk !
Ik probeer haar natuurlijk zo goed mogelijk te helpen maar toch....
En dan heb je natuurlijk ook wel eens dat ze uitgelachen wordt !
Grrr,daar wordt ik ook zo boos over
Maar ach,het is nou eenmaal zo en eigenlijk staan we er voor de rest niet meer zo bij stil.
Ze kan af en toe nog best wel showen hoor met dat kleine pluimpje !
Dus laat die paarden maar op marktplaats staan hoor !
Dan kunnen ze aan mensen verkocht worden die net zoveel plezier van ze kunnen hebben als ik van mijn poepie heb !
Ik denk niet dat dit de manier is om het couperen een beetje tegen te gaan .

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 15:11

Maar waarom is er dan een coupeerverbod, dat is dan toch een wassen neus? Nogmaals, ik wil niemand aanvallen met een gecoupeerd paard en ik wil al helemaal niet zeggen dat deze niet lief o.i.d. zouden zijn, maar ik vraag me gewoon af waarom deze regel ooit is ingesteld, vervolgens kennelijk niet wordt nageleefd. Ik ga maar weer eens verder met mijn werk en laat het hierbij. Bedankt voor jullie reacties!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:19

Fietsen op de stoep mag ook niet...

Ik denk dat Marktplaats het zeer zeker niet kan maken om het adverteren van gecoupeerde paarden (of honden of wat je ook maar wil) te verbieden. Stel dat iemand zoals bijvoorbeeld Triesje hierboven, het paard gekocht heeft nadat het gecoupeerd was, en om de een of andere reden moet zij haar paard nu verkopen, dan wordt haar dit recht ontnomen. Onschuldig persoon wordt dus de dupe.

Als je je echt druk wilt maken om het couperen van paardenstaarten, zul je toch ergens anders aan de bel moeten gaan trekken. Marktplaats of elke andere site is niet de oorzaak van dit soort dingen, slechts een hulpmiddel voor mensen die ergens vanaf moeten.