Pensionstal gezocht omgeving Almere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lundi

Pensionstal gezocht omgeving Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 10:38

Ik ben op zoek naar pensionstalling in Almere
Wie kan mij aan adressen helpen of eventuele info over stallen in Almere?

Niemandweet

Re: Pensionstal gezocht omgeving Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:41

Je hebt 3 verschillende manege's in almere, met pension stalling.
Manege lies beuker
Manege pampushout
En nog een manege in almere haven waarvan in de naam niet weet.

daarnaast zijn er ook nog stadsweides waar je je paard neer zou kunnen zetten.

Als je meer info wilt over de manege's en dergelijke pm me maar.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:48

Almere-haven heet RSVA ze hebben ook allemaal een site hoor

www.rsva.nl (rijd ik heel af en toe eens een KNHS wedstrijd)
www.manegepampushout.nl (ken ik is heel goed, en gezellig)
http://www.manege-liesbeuker.nl
(wel is geweest,heel groot maar niet echt mijn manege om mijn paard te stallen, voor alles apart betalen en dan ook nog eens je stal geld er bij)

Je kunt mij ook pben voor informatie over deze maneges

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:26

Pension stalling ín Almere heb je maar 3 keuzes:
-manege
- pensionstal regio zeewolde of andere naburige gemeentes
-stadsweides
Manege Pampushout, bij muziekwijk, Almere stad.
gemiddelde grote, met binnenbak, 2 buitenrijbanen en longeercircel, stapmolen (als ik iets vergeet moeten mensen even gillen :p)
Manege Liesbeuker bij regenboogbuurt, Almere buiten
grote manege, 2 binnenrijbanen, een paar buitenrijbanen, losgooi paddocks, stapmolen en nog veel meer volgens mij.
Manege Belle Epouqe (RuiterSport Vereniging Almere) bij de meenten in Almere Haven.
Kleinere manege, binnenbak, springwei en buitenbak, stapmolen en longeercircel.

De sferen zijn op alle maneges verschillend, het is maar waar je van houd. Persoonlijk hou ikniet van Pampushout, vanwege de instelling daar en hoe ze vroeger met de manege paarden omgingen, maar dat is nu ook wel veranderd. Liesbeuker is groot met veel en vaak zinloze regels, maar ook dat is míjn ervaring. RSVA is klein en heeft niet alle faciliteiten die de andere volgens mij wel hebben, maar door het 'kleine' is het meestal wel gemoedelijker en is de sfeer ook wat rustiger.
Op alle maneges vindt ik dat er veelste veel geroddelt wordt, je móet het zo of zo doen of je doet het meteen niet goed, kortom, ik vindt het verschrikkelijk. Ook is het ontzettend duur (zon 300 permaand, hangt van pony/paard en manege af)

Dan heb je nog pensionstallen in de omgeving:
Leijenhorst, zit bij muiderberg, is te fietsen vanaf almere stad,

En in regio Zeewolde stikt het van de stallen, zo even wat genoemd:
Benesse (pensionstal met binnenbak), Veldstar(grote pension/trainings stal met binnenbak(ken?) , Zonnehoeve (pension en fokstal connemaras en kruizing connemaras), Horse Power (ook een soort manege dacht ik)
Verder zijn er eeen hoop stalletjes zonder binnenbak, met verschillende andere faciliteiten, waarbij je voor hele gunstige prijzen je paard erg goed kan stallen (veel weidegang) en je niet het gezeur van een manege hebt
Bij Almere hout zit ook nog het een en ander.

Je hebt idd ook de stadsweides, maar deze mogen niet onderverhuren, je kan daar dus niet legaal een paard stallen. Doe je het wel, en de eigenaren van de stadsweide willen je pakken, kunnen ze je paard opeisen. Die staat namelijk gestalt op hun grond, terwijl ze niet onder mogen verhuren, en dus kunnen ze beweren dat het hun paard is...
En eigen stadsweide is best duur en er is een wachtlijst van zo'n 5 jaar. Je moet dan lid worden dat de vereniging o.i.d., en als je boven aan de lijst staat kan je een stadsweide overnemen, maar dan moet je wel alle bebouwing 'kopen', dit kan best duur zijn.
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 08-09-05 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:34

Weet niet hoe mobiel je bent en wat je max. aan reistijd kwijt wilt zijn, maar uitwijken naar 't Gooi zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:56

Manege Pampushout, bij muziekwijk, Almere stad.
gemiddelde grote,
met binnenbak (20x60, 2 buitenrijbanen(20x40 en 20x60)en longeercircel, stapmolen
(als ik iets vergeet moeten mensen even gillen :p)
GILLL 4 paddocken, en een weiland er worden KNHS en FNRS wedstrijden georganiseerd, 2x wasplaats koud en warm

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:30

Ja rsva en liesbeuker heeft ook wasplaatsen en op alle maneges worden FNRS en KNHS wedstrijden georganiseerd volgens mij. :p

Dat vindt ik standaard haha, dat heeft elke stal toch ?:p

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 07:53

mijn paard staat op liesbeuker
en ik vind het daar geweldig, je paard staat elke dag op een halve meter stro en word super voor gezorgd
de mensen willen je altijd helpen
ze hebben geen zinloze regels zoals ik hierboven gelezen had.....maar ze hebben regels voor de veiligheid..
verder worden er vele leuke dingen georganiseerd

naar het gooi zou je kunnen gaan maar daar heb ik slechte evaring mee (dan heb ik het over kleine pensionstal waar je alles zelf moet doen) in muiderberg

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:00

tessie1985 schreef:
mijn paard staat op liesbeuker
en ik vind het daar geweldig, je paard staat elke dag op een halve meter stro en word super voor gezorgd
de mensen willen je altijd helpen
ze hebben geen zinloze regels zoals ik hierboven gelezen had.....maar ze hebben regels voor de veiligheid..
verder worden er vele leuke dingen georganiseerd

naar het gooi zou je kunnen gaan maar daar heb ik slechte evaring mee (dan heb ik het over kleine pensionstal waar je alles zelf moet doen) in muiderberg

Daarom zei ik ook al, iedereen ervaart het toch anders.
Ik hield niet van Liesbeuker omdat ik het daar te streng vondt, en mn paard daar gewoon geen leven had. Mogen niet bij andere paarden, staan de hele dag te verotten in stal, dat is gewoon niets voor mij.
Nu staat ze lekker op een boerderij, altijd buiten met andere paarden, als ik zonder been bescherming ga rijden (wat bij haar gewoon niet nodig is) krijg ik teminste niet de hele manege over me heen enzo.
Dat is toch verschillend per persoon met wat je zoekt.

Applelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:00

als ik zonder been bescherming ga rijden (wat bij haar gewoon niet nodig is) krijg ik teminste niet de hele manege over me heen enzo.
Dat is toch verschillend per persoon met wat je zoekt.[/quote]

dat had ik nou ook....

xxarmandoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:30

ik weet wel een goede pensionstalling, maar het is alleen in Zeewolde. Maar als je echt alleen op een pesionstalling wil, zonder mangege dan moet je haast wel verder kijken als Almere. De pesionstalling waar ik het over heb heet de Nautena. Het is een kleine pensionstal met 22 paarden. daar hebben ze een stapmolen, koud en warm water, zadelkamer, poetsplaats, binnenbak van 20 bij 40, grote buitenbak,3 padocs. De paarden komen elke dag buiten(ook `s winters) en er wordt elke dag voor je uitgemest.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:24

[/quote]
Daarom zei ik ook al, iedereen ervaart het toch anders.
Ik hield niet van Liesbeuker omdat ik het daar te streng vondt, en mn paard daar gewoon geen leven had. Mogen niet bij andere paarden, staan de hele dag te verotten in stal, dat is gewoon niets voor mij.
Nu staat ze lekker op een boerderij, altijd buiten met andere paarden, als ik zonder been bescherming ga rijden (wat bij haar gewoon niet nodig is) krijg ik teminste niet de hele manege over me heen enzo.
Dat is toch verschillend per persoon met wat je zoekt.[/quote]

als je paard de hele dag op stal stond deed je toch iets niet goed
want het blijft jou paard
je kan niet verwachten dat de manege ook met jou paard gaat lopen
mijn paard staat daar de hele dag op de weide
en je hebt daar ook nog een hele grote bosweide waar je altijd heen mag met je paard
maar inderdaad iedereen ervaart het anders en dat is logisch
ik ben meer een luxe mens

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:09

tessie1985 schreef:

als je paard de hele dag op stal stond deed je toch iets niet goed
want het blijft jou paard
je kan niet verwachten dat de manege ook met jou paard gaat lopen
mijn paard staat daar de hele dag op de weide
en je hebt daar ook nog een hele grote bosweide waar je altijd heen mag met je paard
maar inderdaad iedereen ervaart het anders en dat is logisch
ik ben meer een luxe mens

Voor 300 euro per maand (zelfs nog meer) verwacht ik wel dat ze mijn paard in weiland of paddock zetten ja. Ik heb geen tijd om er 4x per dag heen te gaan, maar zoiezo, ik wil mijn paard helemaal niet op een stal, je houd je hond toch ook niet de hele dag in een bench.
Bosweide kan voor mijn paard niet, die reageert te gevoelig op gras (diarree en hoef bevangenheid).
Ik betaal hier nu 75 per maand, en daar heb ik dan een tijdje een grote box (10 bij 10) voor gehad en werd mijn paard elke avond naar buiten gezet, en sochtens weer binnen gehaald (nee ik draai het niet om, mijn paard stond snachts buiten). Dat vindt ik dus een stuk betere service! Nu de paddocks klaar zijn kan ze gewoon altijd buiten blijven. De 'gewone' stalpaarden worden ook gewoon buiten gezet, in land of paddock, wat je wilt, dat hoort gewoon bij de service vindt ik.
Maargoed, dit gaat offtopic, we weten niet wat de TS zoekt en wat ze met haar paard wilt (serieus wedstrijden, of natural horseman ship of iets er tussen in) En dan kan je denk ik ook geen keuze maken..
Als je echt wedstrijden wilt rijden moet je naar een manege, alleen daar heb je instructie en wedstrijden, bij een afgelegen pension stal moet je een trailer hebben, instructie moet ergens anders vandaan komen (en is dus duurder), je hebt geen oefen wedstrijdjes, paarden staan vaker bij andere, hebben dus wel is bijtwondjes, of een hap uit hun manen en staart, tja, ik vindt dat niet zo'n ramp, maar een wedstrijd ruiter waarschijnlijk wel.
Maar voor de recreatie ruiter o.i.d. is een afgelegen pension stal weer lekkerder, sfeer is onder de paarden rustiger, het ligt vaak in een gebied waar je uren kan rijden zonder iemand tegen te komen, en het is goedkoper, er hangt geen wedstrijd sfeer, het zijn kleinere stallen dus iedereen kent iedereen, en het is meestal gemoedelijker.

Applelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:30

@ toydoll....benhet helemaal met jou eens,
@ TS Wat voor dingen moeten er echt zijn en wil je wedstrijd rijden of recreatie? vertel eens wat jij allemaal wilt hebben op een stal. enz...

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 13:49

Applelove en Toydoll ik stuur jullie een pb !

Applelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:44

Gelezen en 1 terug gestuurd