op dit moment heb ik 2 paarden, Iowa en Xantippe. Met Iowa rijd ik nog steeds zoveel ik kan en Xantippe wordt in april 3 jaar.
Zij moet eind zomer ingereden worden.
Iowa heb ik al 4 jaar. Ze is mijn grootste vriendin en we hebben al heel wat meegemaakt.
Ik heb altijd wedstrijden gereden en natuurlijk ook heel veel buiten.
Nadat ik 2 jaar geleden verhuisd ben naar Schagerbrug, is het buiten rijden en rijden zelf achteruit gegaan. Ik moet ver reizen om naar school te komen en ben daarom veel tijd kwijt.
Ik kon dat voorheen altijd wel oplossen, maar sinds ik op Hogeschool zit gaat mijn tijd tergend hard acheruit.
Ik hebz elfs een bijrijdster moeten nemen omdat ik Iowa niet meer alleen kon doen, wat eigenlijk tegen mijn principes is. Ik wilde Iowa nooit delen en alleen zelf haar rijden. Maar dat lukte echt niet meer.
Nu ga ik nog een ajar studeren en van de zomer stage lopen op Schiphol, waardoor me tijd weer minder wordt.
Ook word ik 18 in september en mag ik dus ook niet meer met haar bij de pony's rijden, op zich kan ik dan wel bij paarden.. maar ik kan nooit echt voluit gaan met haar.
En ik heb geen plezier meer in t dressuur rijden, ik MOET alleen maar dressuur rijden omdat buiten rijden hier heel erg slecht gaat. Je kan alleen maar langs de weg, waar al t trekker-en vracht verkeer over heen gaat. Dus dat plezier ben ik ook al kwijt. Dan zou ik dus aldoor met de trailer naar t bos moeten met me vader, die ook al weinig tijd heeft.
Ik denk er aan om haar te verkopen, wat voor mij beter maar vooral misschien wel voor haar.
Ze heeft zoveel mogelijkheden en ambities. het is een fantastische pony die altijd vrolijk, lief, looplustig en gewillig is. Je kan alles met er.
En om haar nou alleen voor recreatie te gebruiken, voor enkele dagen in de week vind ik zonde.
Maar zij is het enigste wat ik nog heb, ook qua afleiding!
Wat is nou het verstandigste? Verkopen naar een jonge ruiter die met haar een mooie toekomst tegemoet gaat?
Of houden en voor recreatie houden en proberen om haar een mooi leven te geven?
Het is een lang verhaal, maar dit is wel een van de moeilijkste beslissingen uit mijn leven tot nu toe.
Ze is echt alles voor me! Ik was van plan om haar bij me te houden totdat ze dood zou gaan. Maar dat is niet haalbaar, want ik krijg steeds minder tijd en dat kan ik haar niet aan doen. Of wel???
Wie heeft er raad
Groetjes
een radeloze Linda
PS: Xantippe wil ik sowieso verkopen als ik haar ingereden heb, denk ik. Want voor haar heb ik echt geen tijd. En de oplossing om haar weg te doen en Iowa alleen te laten staan kan niet... want Iowa kan niet alleen.
Anders was het natuurlijk heel makkelijk geweest en haar te kunnen houden.
maar ze kan niet alleen, nog een probleem.