Bak aanleggen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

black_light

Bak aanleggen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 07:31

Hallo,
Wij zijn van plan om een bak aan te leggen..
maar wat voor een kosten zijn daar aan verbonden?
en moet je ook een vergunning voor aanvragen?
Weet iemand ook een goed adres waar je het kan laten doen?
In Noord Holland

DOeg.

Victory-Boy

Re: Bak aanleggen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:23

Het ligt helemaal aan de eisen die je aan de bak stelt hoe duur die wordt! Ikzelf heb een zogenaamde omkeerbak (alleen mogelijk wanneer er daadwerkelijk zand onder de bovenlaag zit) van 24m bij 46m. Die koste toen hooguit een paar duizend gulden, maar dit zijn natuurlijk niet de beste bakken al voldoen ze voor de gemiddelde recreatieruiter prima. Wil je er drainage bij hebben of een "eb en vloed bak", dan krijg je een kostenplaatje wat meer richting 15.000 à 30.000 euro ligt. Nogal een prijsverschil dus. Ik heb een loonbedrijf ingeschakeld die vlakbij zit en die meerdere dingen voor me doet, dat drukte de kostte ook nog eens
Of je een vergunning nodig hebt ligt helemaal aan de gemeente waar je woont. Ik heb wel een vergunning aangevraagt, maar daar wisten ze op het gemeentehuis geen raad mee. Hier legde bijna iedereen gewoon zonder vergunning een bak aan, dus toen ik er wel om vroeg stonden ze met een mond vol tanden Maar ik zou er voor de zekerheid toch even naar vragen, ze worden ten slotte steeds strenger met dat soort dingen.
Groetjes, Sanne.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:27

Je moet er een vergunning voor aanvragen ..
Wij krijgen hem maar niet, maar hebben hem toch al ( de bak ).. Ze zijn nog steeds in de strijd om hem weg te krijgen, maar we lijken het nu te winnen

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:28

Victory-Boy schreef:
Hier legde bijna iedereen gewoon zonder vergunning een bak aan, dus toen ik er wel om vroeg stonden ze met een mond vol tanden Maar ik zou er voor de zekerheid toch even naar vragen, ze worden ten slotte steeds strenger met dat soort dingen.
Groetjes, Sanne.

Zeker even melden en eventueel vergunning aanvragen. Misschien is het in jouw gemeente nu nog niet nodig, maar in de toekomst wel, dan zit je alvast goed.

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 15:35

Ja het lijkt me het beste om eerst eens te informeren of wij een vergunning moeten hebben..
Wij willen het liefst gezeefd stieren zand en het hoeft geen eb en vloed bak te worden..