paard hele jaar door op land?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goudvis123

paard hele jaar door op land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 01:44

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Kan een paard het hele jaar door dag en nacht op het land staan?

Zoja waar moet je allemaal rekening mee houden?

Ik hoor het graag.

Groetjes, Leonie

dems75

Re: paard hele jaar door op land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 05:45

goudvis123 schreef:
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Kan een paard het hele jaar door dag en nacht op het land staan?

Zoja waar moet je allemaal rekening mee houden?

Ik hoor het graag.

Groetjes, Leonie

Mijn paard staat het hele jaar door buiten. 's Zomers haal ik ze eind van de middag terug naar de paddock omdat ze anders veel te dik worden maar 's winters staan ze gewoon lekker dag en nacht op het land. Ze hebben een uitloop naar schuilmogelijkheden, dat is wel belangrijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 05:50

Volgens mij kunnen de meeste paarden en pony's het hele jaar door gewoon op het land. Zorg er alleen wel voor dat ie een schuilstal heeft. Tegen de regen, wind, sneeuw en hagel enzo. Voer hem anders wat bij in de winter. Hoeveel ligt aan het paard of de pony. Hoe groot ie is en hoeveel werk hij verricht. Kijk ook of je in de zomer je land in een paar stukken kunt verdelen. (als het groot genoeg is) Want dan kan een kaal gegeten stuk weer herstellen terwijl jij je pony of paard op een ander stuk hebt staan. Zo heb je altijd wel gras. Misschien is het ook wel leuk voor je pony of paard om gezelschap te hebben en/of wat speeltjes in de wei...een bal ofzo. Anders gaat ie zich misschien vervelen en dat kan leiden tot bijv. schuren ofzo. En zorg dat ie niet te dik kan worden...ben dus wel vaak met hem bezig of zet hem een paar uur in de bak of paddock ofzo.

Ik weet niet of ik het allemaal goed heb uitgelegd maar je kan het vast ook allemaal op internet vinden...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 06:02

Ik heb een tinker die 24/7 het hele jaar door buiten staat,en er staan bij haar een : kwpnner,een arabier,en een draver..en allemaal buiten hoor...
Geen probleem.
In de winter gaan ze naar een ander land dan in de zomer,en in de winter hebben ze een enorme container waar ze beschutting kunnen zoeken,maar dat doen ze bijna nooit!! (deze paarden niet tenminste..)
Zomers delen we het land in stukken,zodat ze niet in een keer te vet worden, en in de winter voeren we kuilgras bij..

Ps:alles staat bij ons zonder deken op...ze hebben een lekkere dikke vacht..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 07:18

Ik denk dat idd een schuilstal en eventueel bijvoeren nog het belangrijkste is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:10

Mijn paardjes staan ook altijd buiten. Een schuilstal si wel heel belangrijk dus als je zorgt dat die er is kan het prima.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:15

Als het kan en er is voldoende schuilstal, dan kan dat zeker wel