Lick-it verslaafd, kan het kwaad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Lick-it verslaafd, kan het kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 21:59

Hallo Iedereen,

Mijn nieuwe paardje is in tegenstelling tot mijn andere knollen helemaal gek op de Lick-its!
Iedere 4 dagen moet hij weer een nieuwe...(dure hobby!!)

Kan het kwaad denken jullie?
Denk zelf van niet maar ik vraag het toch maar even aan jullie

sharonaollie

Re: Lick-it verslaafd, kan het kwaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:07

Die van mij dus ook.
Ik hoorde dat ze er 1 x in de 2 weken er 1 mogen .Maar ik durf het niet met 100% te zeggen..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:14

Proef maar eens dan merk je zelf wel hoeveel suiker erin zit... ik zou het niet geven.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 06:26

Die van mij krijgt hem om de zoveel tijd eentje. Ze laat hem een tijdje hangen, en dan opeens is hij binnen een nacht weg. Ze heeft er een tijdje geen gehad, maar momenteel is ze met haar tweede bezig in 3 weken.

Gelukkig belemmerd de houder een beetje dat hij echt binnen een nacht op is. Nu gebruik ze hem iig ook op met de houder erom :d Ze moest eerst even wennen en kreeg hem daarom 'kaal'. Maar dan was hij na een nacht op

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 07:53

BlazingBoots schreef:
Hallo Iedereen,

Mijn nieuwe paardje is in tegenstelling tot mijn andere knollen helemaal gek op de Lick-its!
Iedere 4 dagen moet hij weer een nieuwe...(dure hobby!!)

Kan het kwaad denken jullie?
Denk zelf van niet maar ik vraag het toch maar even aan jullie

Dan doet die van jou er nog lang over, bij ons zijn die dingen binnen een uurtje op
Maar ik neem aan dat het niet al te goed is als ze er te veel van krijgen.
Ik denk dat 1/2 per maand geen kwaad kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:07

Mijn veearts zei dat het niet gezond is als ze dat ding zo vlug opeten. Mijn merrie weet er ook raad mee en bijt hem in stukken en eet het daarna op.

Voor haar dus geen lickit meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:22

Lucky eet zo`n ding binnen een uurtje op. Hij krijgt er 1 in de maand, vind ik wel genoeg..

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:22

er zit heeeeel veeeeel suiker in dat kan nooit goed zijn voor een paard als ze zo'n ding 1 een dag op eten 1x in de maand moet wel kunnen.
Ik zou eeder een himalaya zout liksteen op hangen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:25

zit er heel veel suiker in? Vreemd dat de DA er dan niet voor waarschuwd. Ik dacht dat er druivensuikers in zaten

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:25

Charos schreef:
Proef maar eens dan merk je zelf wel hoeveel suiker erin zit... ik zou het niet geven.

Idd ik heb dat dus ook gedaan En ik kan je zeggen het proef naar een en al suiker met een smaakje

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:30

Ken je die hartjes met die tekstjes er op? daar proeft het naar maar dan met nog meer suiker

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:37

Ze zijn heeeel lekker en het is een raar gezicht om met zo'n ding in je handen te gaan lopen om zelf op te eten.Ze zeggen op de gebruiksaanwijzing dan ook dat je hem vrij op moet hangen dus niet op een plek waar ze de houder vast kunnen zetten en er brokken uit kunnen happen.Die van mij krijgen er heeeel af en toe eentje als ik in een aardige bui ben

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:54

Sharif vrat die dingen ook bij het leven, met een paar uurtjes was hij weg, ook als ik hem vrij ophing.
Hij krijgt ze nu dus ook niet meer, lijkt me niet al te gezond en in de wei kan ik ze toch niet ophangen.
De rest vind er overigens niks aan en Nancy vind ze zelfs eng.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:55

Applelove schreef:
Ken je die hartjes met die tekstjes er op? daar proeft het naar maar dan met nog meer suiker

Ja idd maar dan zeker met meer suiker

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:55

Ja, ze zijn idd lekker Bijna zonde om ze te geven, ipv zelf op eten

Die van mij heeft hem nu eindelijk door in de houder, en dan ook echt likken... Al is hij dan nog best snel op haar...

De volgende stap is dat ik hem vrij hang, zodat ze er nog meer moeite mee heeft. Maar moet het wat opbouwen, om haar neit te 'ontmoedigen'. Stapje voor stapje wat moeilijker maken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:56

Ennuh, druivensuiker, daar krijgen paarden toch juist wat meer 'actie' van? Iig moesten wij het ons veulen geven als wat extras door de melk heen... Mmm, mischien dan toch niet zo'n goed idee om het bij mijn hittepit in stal te hangen?

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:08

Mijn Jel vind ze ook geweldig, hij wordt altijd boos als ik er eerst zelf een half uur aan sta te likken (nog een punt van discussie, ik vind de fruitsmaken geweldig, maar Jel heeft het liefste mint maar die smaakt naar tandpasta. Ik houd niet van tandpasta )

Ik heb hem een keertje in het midden van de stal opgehangen, en de volgende ochtend was hij dus wel mooi op. Ging ik hem poetsen, zag ik dat zijn hele zijkant en rug onderzat. Hij heeft zich dus dubbelgevouwen en de lik-it tegen zijn zijkant aangeduwd om er happen van te kunnen nemen

conclusie: alleen als mijn portemonnee te vol zit krijgt hij er één. en dat is niet zo vaak

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:04

Tancreda4 schreef:
Ennuh, druivensuiker, daar krijgen paarden toch juist wat meer 'actie' van? Iig moesten wij het ons veulen geven als wat extras door de melk heen... Mmm, mischien dan toch niet zo'n goed idee om het bij mijn hittepit in stal te hangen?

ik durf het niet met zekerheid te zeggen hoor dat het druivensuiker is..

edit= tiepvout

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:39

ik heb een soort van alternatief, de horslyx minilik.. dat is zegmaar liksteen achtig idee metmineralen en alles en een pepermunt smaak.. en die leg ik dan eventjes in dr stal, vind ze onnnwwiijjs lekker! en dan haal ik hem er weer uit .. Maar ga toch ook maar is zo een lick it proberen.. Hoe duur zijn ze?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:41

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:45

Mijn pony heeft een lick it binnen 1 dag op
(hij krijgt ze ook niet zo vaak)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:06

Levi heeft hem binnen een uur op, Arti vind er niks aan... Levi krijgt ze alleen maar wanneer ik toevallig in de ruitersportzaak ben en geld genoeg heb om er 1 te kopen.

In de zomer zoiezo niet, want dan staan ze 24 uur per dag buiten.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:59

Die van mij heeft hem binnen 3 min op terminste hij bijt hem doormidden en eet hem op.Vandaar dat die ner maar 1 x in de maand er een mag.
die van mij vindt die drop liksteen ook erg lekker die heeft die na een dag al op...Hij zit wel helemaal onder moet ik zeggen..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:30

LICKIT is niet goed voor je paard. Er zit heel veel suiker in, die de stofwisseling van je paard in korte tijd ontzettend opjaagt.Vooral als je paard er grote happen achterelkaar van neemt.
Als je je paard iets te doen wilt geven op stal of eens lekker wilt verwennen, kan je beter iets gezonds kopen. Appel, wortel , maar ook oud brood is een lekkernij. Paarden zijn geen mensen, ze hoeven geen echt snoep( voor mensen ook razendslecht) met suiker. Het gaat ze om het spelen, de beloning, de aandacht.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:45