Gezellig met de trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Gezellig met de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 21:55

Kan ik een twee paards trailer hebben met een auto van 1550kg? (Een haf en een fjord gaan erin staan)

Ik hoop dat iemand mij (ons) kan helpen

Coberlina

Re: Gezellig met de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 23:49

hey
dat hangt er vanaf hoeveel je auto kan trekken. Dat vind je in het boekje ervan. Kijk even bij de maximaal toegelaten massa bij de te slepen voorwerpen (geremd)
Dan kijk je naar hoeveel de trailer weegt en tel daarbij het gewicht van de paarden die je gaat vervoeren.

succes!
xxx

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 00:16

het gaat erom wat je auto mag trekken en wat het maximaal laadvermogen van de trailer. Heb je een auto die b.v. 1400 kilo mag trekken en een trailer met een laadvermogen van 1600 (ook al heb je dat gewicht er niet in) dan mag je niet met die trailer rijden. Wij zitten ook net 50 kilo boven dat gewicht, maar bij ons staat er ook veel minder in. We zijn laatst wel aangehouden op een controle maar de politie zei er niets van.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 08:05

Klets niet Carolien.
En nee, ik ga niet in discussie: viewtopic.php?p=5415655#5415655

Krips: in de papieren nakijken wat je auto mag trekken. Voor een 2-paardstrailer met 2 stevige pony's erin is 1800 kg toch wel het absolute minimum, ik denk niet dat je daar aan komt met die auto. En je hebt een E-rijbewijs nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 08:40

Carolien007 schreef:
het gaat erom wat je auto mag trekken en wat het maximaal laadvermogen van de trailer. Heb je een auto die b.v. 1400 kilo mag trekken en een trailer met een laadvermogen van 1600 (ook al heb je dat gewicht er niet in) dan mag je niet met die trailer rijden. Wij zitten ook net 50 kilo boven dat gewicht, maar bij ons staat er ook veel minder in. We zijn laatst wel aangehouden op een controle maar de politie zei er niets van.

Houdt er even rekening mee dat TS uit Belgie komt. Daar werken deze regels een tikkie anders dan in NL!
Kijk in de papieren van je auto en vergewis je ervan dat je de juiste papieren bezit om ermee te rijden. Je kunt het eventueel navragen bij de politie. Doe dit dan niet gewoon bij oom agent, maar vraag naar de wetsdeskundige op het bureau!

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:10

niet veel auto's mogen een 2paards trailer met 2 paarden erin trekken!! Tog doen veel mensen het gewoon!

Maar ff op jou vraag, je kan dat in het boekje van je auto vinden!
Succes

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:38