Wie heeft er een Prestige appeloosa??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Wie heeft er een Prestige appeloosa??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 20:47

Wie heeft er zn zadel als in de titel vermeld??

En wat is een riele prijs voor zn zadel van 5 jaar oud??

Ik kan er een kopen voor 275 euro maar die is wel wat bruin geworden door het gebruik maar ja dat is alleen op de lepel..Het zade is pas weer helemaal opnieuw opgevuld dus helemaal nieuwe vullig gekregen..Alleen is bij een singelstoot een heel klein stukje afgebeten door haar hond..Maar goed het zag er nog goed uit en je kunt er zeker nog heel wat jaren mee rijdne..Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaringen zijn met prestige zadels en dan vooral de appeloosa en of het een aanrader is of juist niet...

alvast bedankt

Pipi

Re: Wie heeft er een Prestige appeloosa??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:10

Hoe de prijzen liggen voor een zadel van 5 jaar oud,dat weet ik niet eigenlijk.
Ik heb er een kleine 2 jaar terug 1 overgenomen van een half jaar oud voor 600 euro.
Weet ook niet of dat teveel was of niet,maar ik ben er erg blij mee,dus dat maakt ook niet zoveel uit.
Ik vind het een heel fijn zadel en wil niet zo gauw iets anders meer

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:27

Ik heb er een, een van de eerste modellen.

Donkerbruin, en al wat jaartjes oud, maar supers onderhouden.
Ik heb hem kaal van iemand gekocht voor 500 euro.

Prestige zadels zijn ontzettend goede zadels, een A merk.

Je zou kunnen vragen of je zadel door een zadelmaker mag laten taxeren?

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 21:30

Ik heb op zo zadel een tijd gereden omdat ik een andere zadel zocht.En mij zadel de boom kapot was gegaan.Het schijnt dure zadels te zijn en waarop ik heb gereden was ook al bruin aan het worden.Opzich zat die niet verkeerd.Ik denk wel dat je die zadel niet te duur koopt.maar ik ben geen zadelverkoper.Anders moet je naar een ruitershopzaak bellen en vragen.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 21:40

Ja inderdaad ja denk dat ik hem eerst maar laat taxeren..Maar ik denk dat dit wel een koopje is weet het bijna zeker aangezien er nieuwe vulling in is gekomen en daar dus ngo niet weer meegereden is..Dat kon je duidelijk zien en voelen..De boom is nog helemaal gaaf en er zitten geen krassen op alleen is ie wat vaal geworden op het zitvlak maar dit is met een beetje poetsen wel weg en dit krijgt elk zadel denk ik wel.. Weet iemand van jullie wat die zadels nieuw kosten?? Ik weet dat het model leonardo 1700 kost en de top dressage 1595 kost maar die appeloosa wordt niet meer gemaakt..Lag dit aan vernieuwing van model of aan de populairiteit?? Ik geloof dat ik eht zadle maar koop!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 08:03

Ik heb er 1 beviel zo onwijs goed dat ik er een jaar later voor een ander paard nog 1 heb gekocht al is dat niet de appalosa maar een andere van prestige. Die van mij was 3 jaar terug ook een half jaar oud, amper gebruikt en ik heb er 800 euro voor betaald.
Die ik nu erbij heb was een jaar oud met garantiepapieren, ook amper gebruikt en ook 800

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 10:26

Barst los, wat wil je precies weten? Ik heb er al jaren eentje.
In de tijd dat hen kocht, vrijwel nieuw en ongebruikt voor 2000 gulden, waren ze nieuw 3500 gulden, kaal! Het zijn hele fijne zadels, perfect voor de lange afstanden. Het nadeel is dat je zitinwerking door het zadel teniet wordt gedaan in de verende ophanging van het zitvlak. Je paard moet dus wel gewend zijn nadrukkelijkere teugel- en beenhulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:30

Wat Ikke hierboven vermeld, heb ik nog nooit gemerkt.
Ik heb nu zo'n zeven jaar een prestige TopDressage, ik heb hem op maat laten maken door Prestige,heb er 6 maanden op moeten wachten, maar oke, en ben er nog steeds enorm enthousiast over.
Een ieder die even op mijn zadel zit, wil het direct ook hebben, want het zit als een huis.

Nu heb jij het over dat type wat destijds door Horselover werd verkocht, deze heeft een wat vlakkere zit.
Ik vind het trouwens wel heel goedkoop €275 voor een 5 jaar oud zadel, ik denk dat je de leeftijd wel mag verdubbelen, want dit type maken ze al 8 jaar niet meer..
Maar evengoed, niet duur, en ik zou het gewoon doen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:14

Bitch schreef:
Wat Ikke hierboven vermeld, heb ik nog nooit gemerkt.
Ik heb nu zo'n zeven jaar een prestige TopDressage, ik heb hem op maat laten maken door Prestige,heb er 6 maanden op moeten wachten, maar oke, en ben er nog steeds enorm enthousiast over.
Een ieder die even op mijn zadel zit, wil het direct ook hebben, want het zit als een huis.

Nu heb jij het over dat type wat destijds door Horselover werd verkocht, deze heeft een wat vlakkere zit.
Ik vind het trouwens wel heel goedkoop €275 voor een 5 jaar oud zadel, ik denk dat je de leeftijd wel mag verdubbelen, want dit type maken ze al 8 jaar niet meer..

Klopt, ik lette ook even niet op Ik heb een Apaloosa trekking. Dat is een moderne remake van het aloude caveleriezadel. Die zitting is opgehangen tussen voor- en achterboom, waarmee je zitinwerking wordt geelimineerd.
Als de andere zadels net zo comfortabel zijn als mijn trekking, dan zou ik er niet over nadenken, maar gelijk meenemen (mits het past).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:21

ikke schreef:
Als de andere zadels net zo comfortabel zijn als mijn trekking, dan zou ik er niet over nadenken, maar gelijk meenemen (mits het past).

en dat is zo, ze zitten SUPER!!

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:22

Hoi sorry aan een prijsindicatie kan ik je niet helpen maar ik kan je wel vertellen dat het ontzettende fijne en goede zadels zijn. ik moet van de eigenarrese van het paard waar ik mee rij en van het zadel dus, met net zulke goede zorgen met het zadel als met het paard om gaan! het schijnt wel een dure aanschaf te zijn, maar dan heb je ook wel degelijk wat goeds!

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 14:38

Bitch schreef:

Het zag er niet uit als 5 jaar oud ik heb met divoza gebeld maar die zegt dat het inderaad wel 5 jaar oud kan zijn..Maar ja ik weet het ook niet maar het zag er nog heel goed uit..Ik koop hem als 2e zadel aangzien ik zelf met een HDR zadel rijd dat zijn ook superzadels maar als bijzadel kan ik het denk ik beter maar doen want het ziet er uit als een fijn zadel.. Bedankt voor de reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 17:31

gewoon doen, het is een lekker zadel!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 18:45

Ik heb er een, en hij staat te koop omdat de boom te smal is voor m'n pony, verder vind ik het een super zadel, zit heerlijk

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 20:29

Ik heb op me stage op zo'n zadel gereden, zat heerlijk!
Ik ben erg verwent kwa zadel, maar deze vond ik ook lekker zitten.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 21:06

Letizia schreef:
Ik heb er een, en hij staat te koop omdat de boom te smal is voor m'n pony, verder vind ik het een super zadel, zit heerlijk

hoe duur is dit zadel nieuw geweest dan?? Want is hippo`s niet de goedkope versie van de prestige zadels?? Het zadel ziet er namelijk anders uit maar ik weet het niet dus vraag ik het jou maar even haha..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:12

ik had een Prestige Top Dressage (daar zat overigens ook een Appaloosa briefje aan - hoort Appaloosa niet gewoon uberhaupt bij Prestige????). Was een fijn zadel en als het zadel dat je wilt kopen in orde is vind ik dat van jou zeker niet teveel geld.
Ik heb mijn zadel na twee jaar gebruik nog kaal kunnen verkopen voor 2200 gulden (ja de goeie ouwe tijd van de guldens nog )

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 22:12

Urielle schreef:
ik had een Prestige Top Dressage (daar zat overigens ook een Appaloosa briefje aan - hoort Appaloosa niet gewoon uberhaupt bij Prestige????). Was een fijn zadel en als het zadel dat je wilt kopen in orde is vind ik dat van jou zeker niet teveel geld.
Ik heb mijn zadel na twee jaar gebruik nog kaal kunnen verkopen voor 2200 gulden (ja de goeie ouwe tijd van de guldens nog )

aha dat heb je zeker goed gedaan zeg!! maar weet je ook wat ze nieuw kosstten??